Lekcja programowania. Najlepsze praktyki - Rob Pike; Brian Kerninghan

Lekcja programowania. Najlepsze praktyki

4.00 Oceń książkę!

Autor: Rob Pike; Brian Kerninghan

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788324632268
EAN:
Format: 172x245
Oprawa: twarda
Stron: 272
Data wydania: 2011-08-22
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
45.49
książka
41.00zł
książka
47.00zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Twórz zgodnie z trzema zasadami stanowiącymi kanon dobrego oprogramowania

  • Prostota - czyli kod prosty i łatwy w obsłudze
  • Ogólność - czyli kod działający dobrze w różnych sytuacjach i adaptujący się do nowych warunków
  • Przejrzystość - czyli kod łatwy do zrozumienia zarówno przez ludzi, jak i maszyny

Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek...

  • pominąć oczywisty błąd w programie i spędzić cały dzień na szukaniu go?
  • próbować wprowadzić sensowne zmiany w programie napisanym przez kogoś innego?
  • przepisać program od nowa, bo nie dało się go zrozumieć?

Jeśli tak, w przyszłości na pewno chciałbyś tego uniknąć! Takie problemy dla zbyt wielu programistów są niestety chlebem powszednim. Dzieje się tak między innymi dlatego, że testowanie, diagnostyka, przenośność, wydajność czy styl programowania są często traktowane po macoszemu przez osoby tworzące oprogramowanie. A świat rządzony przez olbrzymie interfejsy, wciąż zmieniające się narzędzia, języki czy systemy nie sprzyja podstawowym zasadom tworzenia dobrego kodu - prostocie, ogólności i przejrzystości.

Programowanie to coś więcej niż samo pisanie kodu. W książce "Lekcja programowania. Najlepsze praktyki" znajdziesz opis wszystkich zagadnień, z którymi styka się programista - od projektowania, poprzez usuwanie usterek, testowanie kodu czy poprawę jego wydajności, po problemy związane z poprawianiem oprogramowania napisanego przez innych. Wszystko zostało oparte na zaczerpniętych z realnych projektów przykładach, napisanych w językach C, C++, Java i innych.

Tylko tutaj znajdziesz omówienia następujących zagadnień:

  • Styl: pisanie kodu, który dobrze działa i przyjemnie się czyta
  • Projektowanie: wybór algorytmów i struktur danych najlepiej nadających się do określonego zadania
  • Interfejsy: kontrolowanie relacji między składnikami programów
  • Usuwanie błędów: szybkie i metodyczne wyszukiwanie błędów
  • Testowanie: zapewnianie niezawodności i poprawności oprogramowania
  • Wydajność: maksymalizowanie szybkości działania programów
  • Przenośność: pisanie programów, które działają wszędzie bez żadnych zmian
  • Notacja: wybór języków i narzędzi, które pozwalają maszynie zrobić więcej

Stwórz swój własny kod w najlepszym stylu!

Książka "Lekcja programowania. Najlepsze praktyki"
Rob Pike; Brian Kerninghan