Spohr: Songs for Voice and Guitar - Antonia Elisabeth Brown, Adriano Sebastiani

Spohr: Songs for Voice and Guitar

4.00 Oceń książkę!

Autor: Antonia Elisabeth Brown, Adriano Sebastiani

Wydawnictwo: Brilliant Classics
ISBN: 5028421942742
EAN: 5028421942742
Format: 120 x 140 x 10
Oprawa: Plastikowa
Stron: ...
Data wydania: 2011
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
26.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
• Wczesnoromantyczne pieśni na sopran i gitarę, co dziś może się wydawać dość niecodziennym połączeniem, ale w tamtych czasach było bardzo popularne i stosowane przez takich słynnych kompozytorów jak Berlioz czy Schubert.
• Utwory skomponowane przez Spohra to muzyka najwyższej klasy, zarówno na poziomie intelektualnym jak i emocjonalnym (w przeciwieństwie do niektórych innych zwolenników szkoły mannheimskiej). Jego koncerty na skrzypce i klarnet są po dziś dzień w stałym repertuarze wielu orkiestr, a jego dorobek całkiem zasłużenie cieszy się rosnącą popularnością.
• Pieśni zawarte na tej płycie zachwycają urzekającą linią wokalną, z typowym dla Schuberta naturalnym wyczuciem melodii i równie pięknym akompaniamentem na gitarze.
• Światowa premiera.
• Wkładka z informacjami i śpiewanymi tekstami w języku niemieckim.

Pomimo pokaźnej liczby pieśni pisanych na fortepian i śpiew w XIX wieku, gitarę także czasem wykorzystywano jako akompaniament - był to pierwszy instrument Berlioza, a i Schubert skomponował pewną liczbę pieśni na gitarę i wokal, jako że uważał się w pierwszej kolejności za gitarzystę, a dopiero w drugiej za pianistę. Dlatego właśnie, mimo tego, że trzy zestawy pieśni niemieckich zawarte na tej płycie CD zostały skomponowane w latach 1816-1826 na fortepian i śpiew, a ich wersje gitarowe pojawiły się niedługo po pierwotnych, możemy mieć pewność, że Spohr byłby zadowolony z tych aranżacji.
Zawarte na tej płycie CD pieśni Mozarta także zostały pierwotnie skomponowane na fortepian, z wyjątkiem K351 i K349, które powstały z myślą o akompaniamencie mandoliny. Trzy z tych pieśni zostały zaaranżowane na gitarę przez Wenzela Matiegkę (1773-1830), czeskiego kompozytora tworzącego w Wiedniu.
Mozart był idolem Spohra, tak więc zebranie wzajemnie się uzupełniających pieśni obu tych kompozytorów w jeden niepowtarzalny program, wydaje się jak najbardziej właściwe.

Książka "Spohr: Songs for Voice and Guitar"
Antonia Elisabeth Brown, Adriano Sebastiani