Wielki mały ekran. Telewizja a codzienność Polaków w latach sześćdziesiątych - Patryk Pleskot

Wielki mały ekran. Telewizja a codzienność Polaków w latach sześćdziesiątych

4.00 Oceń książkę!

Autor: Patryk Pleskot

Wydawnictwo: Trio
ISBN: 9788374361354
EAN: 9788374361354
Format: 205 x 145 x 0
Oprawa: oprawa broszurowa
Stron: 206
Data wydania: 2007
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
25.50
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Analiza wchodzenia nowego medium, jakim w latach 60. była telewizja, w polski system mediów masowych (wówczas nazywanych środkami masowej informacji i propagandy). Autor w swojej pracy zajmuje się zagadnieniem ogromnie ważnym z punktu widzenia historyków - a mianowicie związkiem telewizji z życiem społeczeństwa. O ile prasa , radio oraz film były w PRL traktowane jako środki propagandy, to telewizja rozwijała się spontanicznie, z inicjatywy oddolnej - inżynierów, dziennikarzy radiowych. Kierownictwo PZPR z towarzyszem Wiesławem Gomułką na czele, nie dostrzegali znaczenia telewizji jako instrumentu propagandy partyjnej, a raczej traktowali ją jako środek upowszechniania kultury.

Książka "Wielki mały ekran. Telewizja a codzienność Polaków w latach sześćdziesiątych"
Patryk Pleskot