Transgresje w edukacji. Tom 1 - Wiktor Żłobicki

Transgresje w edukacji. Tom 1

4.00 Oceń książkę!

Autor: Wiktor Żłobicki

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN: 9788378507536
EAN:
Format: 160 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 304
Data wydania: 2015-02-12
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
4.99
książka
36.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Dociekania o transgresji w edukacji w polecanej książce podzielone zostały na cztery części.

W pierwszej z nich, zatytułowanej Transgresje. Edukacja i otoczenie społeczne, znalazło się siedem artykułoacute;w, w ktoacute;rych podjęto następujące zagadnienia: hybrydowości dyscyplin naukowych, tranzycji z edukacji akademickiej na rynek pracy, transgresyjnych kontekstoacute;w edukacji osoacute;b starszych, kompetencji społecznych gimnazjalistoacute;w w kontekście ich aktywności w przestrzeni wirtualnej, doświadczeń adaptacyjnych dzieci po zakończeniu edukacji wczesnoszkolnej, poziomu zaufania rodzicoacute;w na roacute;żnych etapach edukacji ich dzieci oraz barier edukacyjnych w środowisku wiejskim.

Transgresje w perspektywie pedeutologicznej to druga część publikacji. Zawiera pięć tekstoacute;w poświęconych: rozpoznaniu kompetencji przyszłych nauczycieli, transgresyjnemu wymiarowi awansu zawodowego nauczycieli, kształtowaniu się tożsamości zawodowej nauczycieli w kontekście transgresji biograficznych, rozwojowi profesjonalnemu włoskich surdopedagogoacute;w oraz samoocenie kompetencji muzycznych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.

W części trzeciej, zatytułowanej Transgresje w edukacji wczesnoszkolnej, autorzy artykułoacute;w omawiają takie zagadnienia, jak: transgresyjny wymiar aktywności poznawczej dziecka, dojrzałość szkolna, progi programowe w edukacji wczesnoszkolnej, dynamika przestrzeni klasy w edukacji wczesnoszkolnej oraz amerykański program wspierania rozwoju umiejętności szkolnych dzieci w edukacji początkowej.

Publikację zamyka część czwarta Transgresyjny wymiar specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, w ktoacute;rej zaprezentowano artykuły na temat: koncepcji nauczania transgresyjnego jako odpowiedzi na specjalne potrzeby edukacyjne, rozwijania wybranych kompetencji ucznioacute;w ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, kompetencji nauczycieli języka angielskiego w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, gotowości nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej do pracy z dzieckiem przewlekle chorym, roli rodzicoacute;w w pokonywaniu przeszkoacute;d w rozwoju dzieci uzdolnionych, barier w kształceniu ucznioacute;w zdolnych w czeskiej szkole oraz szans dzieci zdolnych z rodzin dotkniętych uboacute;stwem.

Książka "Transgresje w edukacji. Tom 1"
Wiktor Żłobicki