Biologia, ekologia Biznes, nauki ekonomiczne Chemia, biochemia Elektronika Encyklopedie, słowniki Filologie, językoznawstwo Fizyka, astronomia Geografia, geologia, turystyka Historia filozofii Historia, archeologia Humanistyczne Informatyka, internet Literaturoznawstwo Matematyka, statystyka Nauki teologiczne Pedagogika Dydaktyka, edukacja Oświata, szkoły Politologia, socjologia Prawo, administracja Psychologia Technika, nauki techniczne Wojsko, militaria, broń Zdrowie, medycyna, opieka
Podręczniki Podróże, mapy, przewodniki Poradniki i albumy Pozostałe Thrillery, sensacyjne, kryminałyDociekania o transgresji w edukacji w polecanej książce podzielone zostały na cztery części.
W pierwszej z nich, zatytułowanej Transgresje. Edukacja i otoczenie społeczne, znalazło się siedem artykułoacute;w, w ktoacute;rych podjęto następujące zagadnienia: hybrydowości dyscyplin naukowych, tranzycji z edukacji akademickiej na rynek pracy, transgresyjnych kontekstoacute;w edukacji osoacute;b starszych, kompetencji społecznych gimnazjalistoacute;w w kontekście ich aktywności w przestrzeni wirtualnej, doświadczeń adaptacyjnych dzieci po zakończeniu edukacji wczesnoszkolnej, poziomu zaufania rodzicoacute;w na roacute;żnych etapach edukacji ich dzieci oraz barier edukacyjnych w środowisku wiejskim.
Transgresje w perspektywie pedeutologicznej to druga część publikacji. Zawiera pięć tekstoacute;w poświęconych: rozpoznaniu kompetencji przyszłych nauczycieli, transgresyjnemu wymiarowi awansu zawodowego nauczycieli, kształtowaniu się tożsamości zawodowej nauczycieli w kontekście transgresji biograficznych, rozwojowi profesjonalnemu włoskich surdopedagogoacute;w oraz samoocenie kompetencji muzycznych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.
W części trzeciej, zatytułowanej Transgresje w edukacji wczesnoszkolnej, autorzy artykułoacute;w omawiają takie zagadnienia, jak: transgresyjny wymiar aktywności poznawczej dziecka, dojrzałość szkolna, progi programowe w edukacji wczesnoszkolnej, dynamika przestrzeni klasy w edukacji wczesnoszkolnej oraz amerykański program wspierania rozwoju umiejętności szkolnych dzieci w edukacji początkowej.
Publikację zamyka część czwarta Transgresyjny wymiar specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, w ktoacute;rej zaprezentowano artykuły na temat: koncepcji nauczania transgresyjnego jako odpowiedzi na specjalne potrzeby edukacyjne, rozwijania wybranych kompetencji ucznioacute;w ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, kompetencji nauczycieli języka angielskiego w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, gotowości nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej do pracy z dzieckiem przewlekle chorym, roli rodzicoacute;w w pokonywaniu przeszkoacute;d w rozwoju dzieci uzdolnionych, barier w kształceniu ucznioacute;w zdolnych w czeskiej szkole oraz szans dzieci zdolnych z rodzin dotkniętych uboacute;stwem.
Książka "Transgresje w edukacji. Tom 1"
Wiktor Żłobicki