OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III - Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III

4.00 Oceń książkę!

Autor: Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 8373617035
EAN: 9788373617032
Format: B5
Oprawa: twarda
Stron: 1080
Data wydania: 2004-12-16
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
119.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Poznaj tajniki programowania realistycznej grafiki 3D
  • Stwórz i animuj obiekty trójwymiarowe
  • Wykorzystaj mechanizmy renderingu na platformach Windows, Mac OS i Linux
  • Zastosuj w swoich projektach algorytmy sprzętowego wspomagania wyświetlania grafiki 3D

OpenGL to platforma programistyczna do tworzenia grafiki trójwymiarowej. Tworzące ją mechanizmy zostały opracowane ponad 20 lat temu w firmie Silicon Graphics i spowodowały prawdziwą rewolucję w świecie grafiki komputerowej. Dzięki bibliotece OpenGL możliwe stało się tworzenie realistycznej grafiki i animacji 3D oraz wykorzystywanie możliwości kart i systemów graficznych do wspomagania jej wyświetlania. To właśnie dzięki rozwojowi OpenGL możemy teraz podziwiać wspaniałe wizualizacje, kinowe efekty specjalne i oszałamiające gry komputerowe.

Książka "OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III" to podręcznik dla programistów chcących wykorzystać możliwości biblioteki OpenGL w swoich projektach. Opisuje zarówno podstawy programowania grafiki z wykorzystaniem OpenGL, jak i możliwości zastosowania jej na różnych platformach systemowych i sprzętowych. Przedstawia również sposoby wykorzystania mechanizmów sprzętowego wspomagania wyświetlania grafiki i animacji 3D oraz efektów specjalnych.

  • Typowe zastosowania grafiki komputerowej
  • Przegląd możliwości bibliotek OpenGL
  • Podstawy stosowania OpenGL
  • Tworzenie brył trójwymiarowych i korzystanie z kształtów podstawowych
  • Przekształcenia geometryczne i przetwarzanie potokowe
  • Modele kolorów i oświetlenia
  • Przetwarzanie grafiki i mapowanie tekstur
  • Modelowanie krzywych i powierzchni
  • Wykorzystanie bibliotek OpenGL w różnych systemach operacyjnych
  • Buforowanie danych
  • Cienie i głębia ostrości
  • Operacje na wierzchołkach
Jeśli chcesz stworzyć grafikę 3D zapierającą dech w piersiach,
skorzystaj z wiedzy zawartej w tej książce.

Książka "OpenGL. Księga eksperta. Wydanie III"
Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak