OpenGL. Ćwiczenia - Waldemar Pokuta

OpenGL. Ćwiczenia

4.00 Oceń książkę!

Autor: Waldemar Pokuta

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 837361172X
EAN: 9788373611726
Format: B5
Oprawa: miękka
Stron: 144
Data wydania: 2003-10-30
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
19.90
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Biblioteka OpenGL to zestaw procedur graficznych, których możemy używać w rozmaitych językach programowania dla różnych systemów operacyjnych. Jest to ogólnie uznany standard -- jego znajomość to podstawa do zajmowania się grafiką komputerową.

Książka przedstawia jedynie fragment możliwości OpenGL, wystarczający jednak, by rozpocząć przygodę z programowaniem grafiki trójwymiarowej. W odróżnieniu od innych pozycji poświęconych tej bibliotece, przykłady zostały napisane w języku ObjectPascal (Delphi), co umożliwi także programistom nie posługującym się językami C/C++ rozpoczęcie przygody z grafiką 3D.

W książce omówiono:
  • Podstawy OpenGL: punkty, linie, trójkąty, wielokąty, kolorowanie
  • Rysowanie złożonych obiektów za pomocą kwadryk
  • Posługiwanie się perspektywą i kamerą
  • Materiały: kolor, połysk, emisję
  • Zagadnienia związane ze światłem
  • Tworzenie dynamicznych scen
  • Składanie przekształceń
  • Operacje na macierzach
  • Tworzenie brył
  • Tekstury i ich właściwości
  • Napisy w OpenGL
  • Tworzenie prostej gry

Książka "OpenGL. Ćwiczenia"
Waldemar Pokuta