Kreatywność językowa przestrzeni medialnej -

Kreatywność językowa przestrzeni medialnej

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788379694051
EAN:
Format: 145 x 210
Oprawa: miękka
Stron: 378
Data wydania: 2015-08-04
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
43.05
książka
46.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Nadawcy wspoacute;łczesnych komunikatoacute;w medialnych prześcigają się w tworzeniu oryginalnych konstrukcji słownych. Media przestały być wyłącznie środkiem przekazywania informacji, stanowią stylistyczny tygiel rozmaitych zabiegoacute;w językowych mających skupić uwagę odbiorcy na formie przekazu wiadomości.

Jakie są przejawy i funkcje kreatywności słownej w mediach? Pytanie to postawili sobie młodzi naukowcy ze wszystkich najważniejszych ośrodkoacute;w naukowych w Polsce, prezentujący wyniki badań poświęconych zjawiskom słownym stosowanym w szeroko rozumianej przestrzeni medialnej: prasie, radiu, telewizji i Internecie. Analizom poddane zostały tendencje językowe rysujące się w marketingu, reklamie i namingu. Szczegoacute;lną uwagę zwroacute;cono także na roacute;żne postacie komizmu werbalnego. W tomie nie zabrakło tekstoacute;w omawiających najnowsze narzędzia komunikacji, takie jak Facebook i Twitter.

Publikacja może zainteresować nie tylko humanistoacute;w zajmujących się opisem komunikatoacute;w językowych, ale także te osoby, ktoacute;re chcą rozwijać umiejętności pisarskie i kompetencje językowe.

Książka "Kreatywność językowa przestrzeni medialnej"