Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej -

Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN: 9788378501527
EAN:
Format: 160 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 318
Data wydania: ...
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
32.99
książka
41.00zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Książkę tę chcielibyśmy polecić pedagogom specjalnym, nauczycielom praktykom, studentom kierunków pedagogicznych i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką niepełnosprawności. Rozważania w niej podjęte zmierzają do znalezienia odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej nie da się ich przeanalizować bez uwzględnienia zmian, jakie zaszły w terminologii tej dyscypliny naukowej oraz w kierunkach oddziaływań rehabilitacyjnych czy integracyjnych po 1989 roku, a później po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Zmiana stosunku do osób z niepełnosprawnością i wyobrażeń o samej niepełnosprawności, postrzeganie jednostki jako autonomicznego podmiotu, pluralizm zachowań i wyborów oraz przemiany w prawodawstwie to niektóre z konsekwencji tych przeobrażeń dla funkcjonowania osób z niepełnosprawnością omawiane w tomie.

Redaktorzy:
Niniejsza książka rozpoczyna nowy cykl zbiorowych publikacji przygotowywanych w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zatytułowany "Horyzonty Pedagogiczne". Jest to początek trzeciej już serii prac naukowych, po "Dyskursach Pedagogiki Specjalnej" i "Heurystycznym Wymiarze Ludzkiej Egzystencji". "Horyzonty Pedagogiczne" będą stanowić cykl podejmujący problemy z różnych obszarów pedagogiki specjalnej oraz dyscyplin pokrewnych. Oddawana w ręce Czytelnika publikacja zawiera teksty dotyczące zarówno teorii, jak i praktyki pedagogiki specjalnej, a także podmiotu tej dziedziny nauki, którego rozumienie obecnie ulega rozszerzeniu (odnosi się do osób w każdym wieku i z różnego rodzaju odstępstwami od normy in minus oraz in plus).

Książka "Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej"