Edukacyjne prowokacje - Ewa Trębińska-Szumigraj; Elżbieta Siarkiewicz; Daria Zielińska-Pękał

Edukacyjne prowokacje

4.00 Oceń książkę!

Autor: Ewa Trębińska-Szumigraj; Elżbieta Siarkiewicz; Daria Zielińska-Pękał

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN: 9788375871715
EAN:
Format: 160 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 156
Data wydania: 2012-07-16
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
26.99
książka
38.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Książka jest adresowana zarówno do studentów, jak i osób prowadzących zajęcia. Zawiera metodyczne wskazówki prowadzenia zajęć dla studentów z powyższych i pokrewnych kierunków. Prezentuje też sposób organizowania wydarzeń dziejących się w ramach działalności uniwersytetu, a które można zastosować we własnej przyszłej praktyce zawodowej, jak i w konstruowaniu refleksji nad własnym rozumieniem roli doradcy. Co więcej, stanowi przykład połączenia refleksji teoretycznej z opisem działania w praktyce, co może być interesujące z punktu widzenia edukacji akademickiej i może być ciekawym poznawczo przykładem na "spotkanie się" teorii i praktyki.

Książka "Edukacyjne prowokacje. Wykorzystanie etnografii performatywnej w procesie kształcenia doradców" ukazuje trzy projekty/prowokacje, których celem było sceniczne aranżowanie (na zielonogórskim rynku) sytuacji poradniczych znanych z etnograficznych doświadczeń, badań, notatek. Wykorzystano doświadczenia (niewielkie jeszcze) etnografii performatywnej, która umożliwia przywołanie przeszłych doświadczeń (w tym wypadku - poradniczych), po to by je zainscenizować, doświadczyć na nowo oraz poddać refleksji. Zastosowanie tej właśnie strategii pozwoliło "ofiarować" pracownikom naukowym, doradcom i studentom poradnictwa (przyszłym doradcom) okazję do niecodziennego, akademickiego doświadczenia tego co jest realnie doświadczaną poradniczą praktyką. To właśnie prowokowanie poradniczej refleksji, rozumienia poradniczych światów doradców i radzących się, zmiana w stereotypowym i potocznym myśleniu o pomocowych działaniach było podstawowym celem edukacyjnych prowokacji. Prowokacje osadzono nie tylko w sytuacjach poradniczych znanych nam z życia codziennego, w sytuacjach doświadczanych, podzielanych, będących naszym stałym "wyposażeniem", ale osadzono je w przestrzeniach, w których te poradnicze sytuacje są doświadczane, w których są one inicjowane, w których trwają, bywają finalizowane lub zrywane. Usytuowanie wszystkich trzech projektów w przestrzeni miasta miało między innymi na celu "wyprowadzenie" edukacji akademickiej poza mury uczelni, jako szczególne uzupełnienie klasycznych zajęć prowadzonych w salach ćwiczeniowych, dając w ten sposób wszystkim uczestnikom istotne poradnicze doświadczenie.

Książka "Edukacyjne prowokacje"
Ewa Trębińska-Szumigraj; Elżbieta Siarkiewicz; Daria Zielińska-Pękał