Regulamin pracy jest aktem, który ustala zasady organizacji i porządku w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracowników i pracodawcy. Podczas kontroli inspektorzy często jednak spotykają regulaminy pracy zupełnie niedostosowane do specyfiki danej firmy – po prostu przepisaną z Kodeksu pracy i rozporządzeń całą masę niepotrzebnych przepisów. A regulamin pracy z punktu widzenia pracodawcy to bardzo ważny dokument. Ze względów praktycznych powinien on być więc sformułowany tak, aby faktycznie spełniał swoją funkcję.
Dlatego też precyzyjnie należy określić w nim wymagania wobec pracowników, wzajemne prawa i obowiązki – co znacznie ułatwi potem ich egzekwowanie. Wydanie takiego regulaminu zabezpieczy też firmę przed popełnieniem wykroczeń przeciwko prawom pracownika, za które grozi grzywna.
Sprawdź więc, jak napisać prawidłowy i praktyczny dla Twojej firmy regulamin pracy.
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak powinien wyglądać prawidłowo napisany regulamin pracy to specjalne wydanie „Prawa pracy w pytaniach i odpowiedziach” jest dla Ciebie.
Możesz w pełni ufać wskazówkom zawartym w tym wydaniu specjalnym i stosować je bez obaw. Zostały one przygotowane przez specjalistów z dziedziny prawa pracy. Konsultantem merytorycznym raportu jest pani Anna Tomczyk – zastępca Głównego Inspektora Pracy. To pracowanie tematyczne zostało przygotowane z zachowaniem najwyższej staranności i wykorzystaniem wysokich kwalifikacji, wiedzy i doświadczenia.
Książka "EBOOK Regulamin pracy"
Praca zbiorowa