Biologia, ekologia Biznes, nauki ekonomiczne Chemia, biochemia Elektronika Encyklopedie, słowniki Filologie, językoznawstwo Fizyka, astronomia Geografia, geologia, turystyka Historia filozofii Historia, archeologia Humanistyczne Informatyka, internet Literaturoznawstwo Matematyka, statystyka Nauki teologiczne Pedagogika Dydaktyka, edukacja Oświata, szkoły Politologia, socjologia Prawo, administracja Psychologia Technika, nauki techniczne Wojsko, militaria, broń Zdrowie, medycyna, opieka
Podręczniki Podróże, mapy, przewodniki Poradniki i albumy Pozostałe Thrillery, sensacyjne, kryminałyIdea universitas liczy sobie blisko osiemset lat, uniwersytet pojmowany jako instytucja ndash; ponad pięćset, wydawałoby się więc, że jest to temat, w ktoacute;rym niewiele już zostało do powiedzenia, tymczasem wciąż mnożą się tu problemy, będące swoistym znakiem czasu: inne kwestie zaprzątały głowy osiemnastowiecznym poszukiwaczom prawdy (na tym polegać miał oryginalny "duch uniwersytetu"), inne cele przyświecają dzisiejszym "łowcom dyplomoacute;w".
"Erozja uniwersyteckości" jest już faktem stwierdzonym, ktoacute;ry zrodził potrzebę postawienia na nowo pytania o kształt profesjonalizacji w edukacji ndash; w ten oto powstało Akademickie kształcenie pedagogoacute;w w procesie zmiany pod red. Danuty Urbaniak-Zając i Jacka Piekarskiego, mające na celu ukazanie jakości kształcenia pedagogoacute;w z perspektywy ich poacute;źniejszych ndash; zawodowych ndash; doświadczeń.
Publikacja podzielona została na trzy części; część pierwsza poświęcona jest roacute;żnorakim, często odmiennym koncepcjom kształcenia, część druga podejmuje pytanie o charakter metodyczny akademickiej edukacji pedagogoacute;w, wreszcie ndash; część trzecia, objętościowo najskromniejsza, podejmuje wazką analizę badań własnych, w sposoacute;b empiryczny ukazując znaczenie wykształcenia uniwersyteckiego dla praktyki zawodowej przyszłych pedagogoacute;w.
Wnioski wynikające z pierwszego etapu badań nie są optymistyczne. Presja użyteczności raczej utrwala adaptacyjny model akademickiej edukacji pedagogoacute;w (utrwalanie status quo i dostosowanie go do oczekiwań), niż przyczynia się do wzmożenia aktywności w kreowaniu pozytywnych zmian. Tradycyjny model profesji nie jest ugruntowany w doświadczeniu pedagogoacute;w ani też nie znajduje potwierdzenia w ich aktywności pozaakademickiej ndash; wymaga ponownego przemyślenia.
Książka "Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany. Perspektywy teoretyczne i doświadczenia absolwentów"
Jacek Piekarski; Danuta Urbaniak-Zając