3D Studio 4.0 - Steven D. Elliott, Philip L. Miller

3D Studio 4.0

4.00 Oceń książkę!

Autor: Steven D. Elliott, Philip L. Miller

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 8385701990
EAN: 9788385701996
Format: B5
Oprawa: miękka
Stron: 584
Data wydania: 1995-12-20
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
63.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Sfotografuj to, czego nie ma!

Książka zawiera wiadomości niezbędne do sprawnego posługiwania się tym popularnym programem do modelowania i renderingu. Szczególną uwagę zwrócono na tworzenie "efektywnych" modeli. Metodycznie omówiono konfigurację programu przy pomocy pliku 3DS.SET. Dokładnie omówiono sposoby wykorzystania czterech modułów: 2D Shapera, 3D Loftera, 3D Edytora i Edytora Materiałów. Każde omawiane zagadnienie zilustrowane jest przykładem.

  • Czym kamera w 3D Studio różni się od prawdziwego aparatu fotograficznego?
  • Wszystko o perspektywie i kolorze
  • Jak pracować efektywnie
  • Sposoby ograniczania złożoności wytłaczanych obiektów
  • Edytor Materiałów, czyli co zrobić aby rysunek wyglądał tak realistycxznie, jak fotografia
  • Sposoby nakładania map bitowych na obiekty
  • Jak tworzyć własne mapy nierówności, czyli co to jest z-buffer
  • Przekształcenia Boole'a, jak dodawać i odejmować obiekty
  • Jak efektownie oświetlić scenę
  • Jak symulować odblaski i odbicia lustrzane
  • Co zrobić, aby cienie były wyraźne i znajdowały się w odpowiednich miejscach
  • Jak schować linie niewidoczne
  • Czy można zamienić reflektor w projektor
  • Co to jest światło ujemne
  • Sposoby wybierania obiektów, jak utworzyć 256 lub więcej zestawów wyboru
  • Szablony nazw, czyli jak sprawnie wybierać grupy obiektów
  • Co to są grupy wygładzania i jak ich używać
  • Do czego może się przydać kanał Alpha
  • Jak ustawić parametry w pliku 3DS.SET
  • Programowanie klawiszy funkcyjnych
  • Jak uruchomić 3D Studio pod Windows
  • Wiele, wiele innych...

Na dołączonym CD ROMie znajdziesz:

  • przykłady i ćwiczenia
  • zestawy map do tworzenia materiałów
  • procedury IPAS do symulowania efektów specjalnych
  • program do generowania fraktalowych krajobrazów
  • programy do konwersji plików
  • program do odtwarzania animacji

Dla zaawansowanych przeznaczone są: drugi tom tej książki - "3D Studio - animacja"

Książka "3D Studio 4.0"
Steven D. Elliott, Philip L. Miller