Zaufanie w organizacji innowacyjnej - Krot Katarzyna, Lewicka Dagmara

Zaufanie w organizacji innowacyjnej

4.00 Oceń książkę!

Autor: Krot Katarzyna, Lewicka Dagmara

Wydawnictwo: C.H. Beck
ISBN: 9788325569242
EAN: 9788325569242
Format: 240 x 165 x 13
Oprawa: Miękka
Stron: 222
Data wydania: 2016
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
84.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Globalizacja, wirtualizacja i sieciowość rzeczywistości gospodarczej powodują konieczność zawierzenia intencjom i rezultatom działań partnerów biznesowych wewnątrz i na zewnątrz organizacji.  Tendencje te generują zwiększenie zapotrzebowania na zaufanie w tych relacjach. Zaufanie jest między innymi niezbędnym warunkiem dla tworzenia i wprowadzania innowacji organizacyjnych.

W związku z tym niniejsze opracowanie koncentruje się na:
  zagadnieniach związanych z badaniem i pomiarem zaufania,
  rodzajach i wymiarach zaufania organizacyjnego,
  determinantach innowacyjności oraz kulturze i klimacie innowacyjnym,
  przywództwie wspierającym innowacyjność,
  wpływie poszczególnych rodzajów zaufania (horyzontalnego, wertykalnego i instytucjonalnego) na innowacyjność organizacji,
  identyfikacji barier innowacyjności,
  sformułowaniu wskazówek i zaleceń służących budowaniu zaufania i zarządzaniu nim.

Książka dotyczy ważnego obszaru innowacyjności w polskiej gospodarce, który należy do newralgicznych dziedzin warunkujących rozwój naszego kraju w najbliższych latach oraz roli zaufania w organizacjach nastawionych na innowacyjność. Jest to ważny problem w mojej ocenie, gdyż tworzenie i wdrażanie innowacji rodzi wiele trudności i oporów społecznych, a więc bez określonego poziomu zaufania do menedżerów oraz inicjatorów i promotorów innowacji trudno mówić o skutecznym ich wprowadzaniu.(…)

Dobór obszaru badań i tematu opracowania oceniam więc wysoko. Uważam, że studia nad taką problematyką są potrzebne i posiadają nowatorski charakter na gruncie nauki i praktyki zarządzania. (…) opublikowanie [książki] zapewni transfer nowoczesnej wiedzy z zakresu omawianych zagadnień do polskich środowisk biznesowych oraz akademickich.

(…) Sądzę, że książka ta może być przydatna dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerskich i administracyjnych, a także studiujących takie dziedziny, jak: socjologia, psychologia czy politologia. Jej odbiorcami mogą być również uczestnicy studiów podyplomowych, szkoleń czy działań coachingowych z zakresu problematyki kadrowej oraz osoby ze świata szeroko rozumianego biznesu.
Prof. dr hab. Stefan Lachiewicz
Katedra Zarządzania
Politechniki Łódzkiej

Książka "Zaufanie w organizacji innowacyjnej"
Krot Katarzyna, Lewicka Dagmara