Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a struktura - Leszek Pawłowicz

Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a struktura

4.00 Oceń książkę!

Autor: Leszek Pawłowicz

Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 8387885207
EAN:
Format: 165 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 21
Data wydania: 2001-01-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
32.49
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa tzw. Value Based Management powstało w odpowiedzi na pojawiające się w praktyce problemy związane z oddzieleniem własności od zarządzania i wiążącą się z tym zjawiskiem rozbieżnością celów kierownictwa firmy i jej właścicieli. Idea zarządzania nakierowanego na kreowanie wartości dla akcjonariuszy poprzez zwiększanie rynkowej wartości firmy oraz dochodu jej właścicieli integruje koncepcję planowania strategicznego z szeroko stosowanymi technikami wyceny. Wdrożenie VBM jest warunkiem niezbędnym dla polepszenia konkurencyjności oraz perspektyw rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. Zarządzanie wartością firmy to również niezwykle efektywne narzędzie sprawowania nadzoru właścicielskiego, pozwalające weryfikować wyniki pracy zarządu przy pomocy precyzyjnych mierników opartych na wartości dodanej takich jak np.: Market Value Added, Economic Value Added itp. Treść książki podzielona została na trzy części w których omówione zostały problemy dotyczące zarządzania wartością w przedsiębiorstwach: w zależności od struktury akcjonariatu, problematyka corporate governance oraz zagadnienia definiowania i migracji wartości. Mamy nadzieję, że przedstawione opracowania będą służyły upowszechnienia wiedzy na temat zarządzania wartością przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem wpływu struktury akcjonariatu dla wdrożenia i praktycznego wykorzystania tej koncepcji.

Książka "Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a struktura"
Leszek Pawłowicz