Ludzie w firmie: od A do Z
Największym kapitałem firmy są jej pracownicy. Nie środki trwałe, nie zgromadzona gotoacute;wka, ale właśnie ludzie. To oni wytwarzają dochoacute;d przedsiębiorstwa, komunikują się z klientami, wdrażają zaprojektowane wcześniej innowacje, odpowiadają na zmieniające się warunki otoczenia. Kto tego nie rozumie, szybko znika z rynku. W świecie idealnym zespoacute;ł pracownikoacute;w działa jak jeden sprawny umysł - samouczący się komputer, elastyczny i gotowy do coraz wydajniejszej pracy. W praktyce ludzie potrzebują pomocy. Rolą menedżera jest im tę pomoc zapewnić.
Hasło bdquo;rozwoacute;j zasoboacute;w ludzkichrdquo; jest odmieniane w literaturze i prasie biznesowej przez wszystkie przypadki. Większość mądrych zarządzających zdaje sobie sprawę z wagi zagadnienia i stara się dbać o to, by pracownicy mieli zapewniony pakiet szkoleń, znali ścieżkę swojej kariery w danej firmie i doskonalili umiejętność pracy w grupie. Jednak ciągle w wielu organizacjach brakuje kompleksowego podejścia do tematu. Żadnej firmy nie stać na to, aby rozwijać zasoby ludzkie bez wcześniejszego określenia rezultatoacute;w, ktoacute;re chce osiągnąć. Aby je sprecyzować, konieczna jest analiza biznesowa, a jej wynikiem powinny być decyzje związane z rozwojem pracownikoacute;w. Tylko takie podejście daje gwarancję priorytetowego podejścia do zasoboacute;w ludzkich każdej firmy. I właśnie takie ujęcie tematu przedstawia Autorka.
dr Małgorzata Mitoraj-Jaroszek - certyfikowana konsultantka ROI i jedyna w Polsce przedstawicielka ROI Institute. Od piętnastu lat przygotowuje i prowadzi warsztaty dla firm prywatnych oraz instytucji państwowych, konsultuje też programy szkoleniowe. Jest członkiem AHRD (Academy of Human Resource Development). Autorka programoacute;w szkoleniowych dla kadry kierowniczej, szkoleń sprzedażowych oraz szkoleń z zakresu umiejętności społecznych a także projektoacute;w doradczych dotyczących procesoacute;w rekrutacyjnych, formalnej oceny pracy i oceny efektywności szkoleń. Roacute;wnocześnie pełni funkcję Prezesa Zarządu w średniej wielkości firmie handlowej.
Książka "Zarządzanie rozwojem pracowników. Kompleksowe i praktyczne ujęcie"
Małgorzata Mitoraj-Jaroszek