Zarządzanie międzynarodowe - Richard Mead; Tim Andrews

Zarządzanie międzynarodowe

4.00 Oceń książkę!

Autor: Richard Mead; Tim Andrews

Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN: 9788326411489
EAN:
Format: 170 x 240
Oprawa: miękka
Stron: 596
Data wydania: 2011-07-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
82.99
książka
106.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Omawia najważniejsze zagadnienia związane z prowadzeniem międzykulturowej działalności, m.in. wpływ aspektów kulturowych na zachowania ludzi w miejscu pracy oraz na wewnętrzne systemy w firmie, globalne i strategiczne elementy międzynarodowego biznesu, a także podkreśla rolę, jaką odgrywają czynniki pozakulturowe w procesach podejmowania decyzji i ich wdrażania. Aspekty teoretyczne zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków z Europy, Stanów Zjednoczonych, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Azji, jak również licznymi ćwiczeniami ułatwiającymi utrwalenie wiedzy. Książka zawiera również aneks poświęcony planowaniu projektu lub rozprawy naukowej z dziedziny zarządzania międzynarodowego, co może się okazać pomocne szczególnie studentom studiów podyplomowych i MBA.
Poza głównymi tematami omówionymi w większości podręczników poświęconych międzynarodowemu zarządzaniu, publikacja obejmuje także zagadnienia, które nie są zazwyczaj poruszane w tym kontekście. Należą do nich:
  • wpływ aspektów kulturowych na firmy rodzinne,
  • nieformalny patronat, guanxi i wasda,
  • globalizacja kontra lokalizacja,
  • e-komunikacja,
  • konwergencja i dywergencja w zagranicznych filiach,
  • znaczenie zachodniego stylu zarządzania zasobami ludzkimi dla innych kultur,
  • nadzór nad marką korporacyjną - kluczowy element stosunków między współczesnymi centralami firm i ich filiami.

Książka "Zarządzanie międzynarodowe"
Richard Mead; Tim Andrews