Zarządzanie czasem pracy przez menedżerów - Prasołek Łukasz

Zarządzanie czasem pracy przez menedżerów

4.00 Oceń książkę!

Autor: Prasołek Łukasz

Wydawnictwo: C.H. Beck
ISBN: 9788381289009
EAN: 9788381289009
Format: 235 x 165 x 18
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Stron: ...
Data wydania: 2018
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
168.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Poradnik ułatwiający zarządzanie czasem pracy w zespole, którym kieruje menedżer. W książce pokazano jak zaplanować i rozliczyć czas pracy w różnych okresach czasu - miesiącu, okresie rozliczeniowym i roku. Książka stanowi szerokie kompendium wiedzy na skomplikowany temat, jakim jest czas pracy. Publikacja jest obszerna, gdyż proces zarządzania czasem pracy podzielono na etapy, uwzględniając zaangażowanie w nie kadry zarządzającej.

Niewątpliwym atutem książki jest duża liczba przykładów, które doskonale obrazują faktyczne działania, jakie w praktyce musi podjąć menedżer, aby prawidłowo kierować zespołem z punktu widzenia czasu pracy. Ponadto każdy rozdział kończy się swoistym podsumowaniem, w którym zawarto 10 głównych zasad dotyczących jego treści, a więc można stwierdzić, że w sumie w 80 punktach streszczono krok po kroku procedury postępowania związanego z czasem pracy, zgodnie z którymi powinni postępować menedżerowie.

Książka zawiera odrębne omówienia dotyczące czasu pracy w placówkach handlowych po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele od 1.3.2018 r. i pod tym kątem jest pierwszym na rynku tak szerokim omówieniem tej ciągle nowej i budzącej wątpliwości tematyki.

Nowości uwzględnione w książce:

  Zasady planowania i rozliczania czasu pracy w placówkach handlowych od 1.3.2018 r. po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele.
  Nowe indywidualne rozkłady czasu pracy dla pracowników - rodziców dzieci niepełnosprawnych.
  Przesunięcie obligatoryjnych elektronicznych zwolnień lekarskich na 1.12.2018 r.
  Najnowsze stanowiska PIP i MRPiPS dotyczące czasu pracy z lat 2016-2017.
  Wspólne stanowiska PIP i MRPiPS w sprawie czasu pracy w placówkach handlowych po zmianach wprowadzonych od 1.3.2018 r.

W książce Czytelnik znajdzie odpowiedzi na wiele praktycznych pytań związanych z planowaniem i rozliczaniem czasu pracy, m.in.:

  Jakie są rodzaje indywidualnych rozkładów czasu pracy i zasady ich wprowadzania?
  Jakie elementy zawrzeć w harmonogramach czasu pracy?
  Jak przydzielać zadania osobom zatrudnionym w systemie zadaniowego czasu pracy i jak rozliczać ich podróże służbowe?
  Jaka jest procedura wprowadzania zmian do harmonogramów czasu pracy, aby nie narazić się na odpowiedzialność w przypadku kontroli PIP?
  Jak prawidłowo organizować szkolenia, podróże służbowe i dyżury, aby nie naruszyć przepisów o czasie pracy?
  Jak uprawnienia związane z rodzicielstwem wpływają na organizację czasu pracy?
  Do kiedy pozwalać pracownikom na odpracowywanie wyjść prywatnych?
  Czym różnią się nadgodziny od godzin ponadwymiarowych?
  Kiedy trzeba pracownikom oddać cały dzień wolny od pracy, a nie czas wolny od pracy, a kiedy jedyną możliwością rozliczenia dodatkowej pracy jest wypłata wynagrodzenia?
  W jakich terminach i jakie informacje o czasie pracy przekazywać do działu HR?
  Jaką dodatkową pracę rozliczać na koniec miesiąca, a jaką na koniec okresu rozliczeniowego?
  Jak ustalić liczbę nadgodzin średniotygodniowych na koniec okresu rozliczeniowego?
  W jakich przypadkach dodatkowa praca może być rekompensowana po zakończeniu okresu rozliczeniowego?
  Jak rozliczyć czas pracy pracownika odchodzącego z pracy w trakcie okresu rozliczeniowego?
  Jaka dodatkowa praca nie jest wliczana do rocznego limitu nadgodzin?
  Jak w praktyce prowadzić listy obecności, żeby nie narazić się na odpowiedzialność z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych po wejściu RODO, czyli 25.5.2018 r.?
  Za jakie naruszenia przepisów dotyczących czasu pracy odpowiadają menagerowie, za jakie działy HR, a za jakie osoby zarządzające pracodawcą?

Książka "Zarządzanie czasem pracy przez menedżerów"
Prasołek Łukasz