Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami - Jan Kreft

Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami

4.00 Oceń książkę!

Autor: Jan Kreft

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323339069
EAN:
Format: 155 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 183
Data wydania: 2015-05-22
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
48.30
książka
51.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Google, Facebook, Twitter, Instagram, Huffington Post i wiele innych. Za nowomedialną "społecznościową fasadą" roacute;wności, partnerstwa, wspoacute;lnot i zbiorowej inteligencji, w aureoli kreatywności i doświadczeń korporacje medialne zarządzają największą sieciową fabryką świata.

Internauci są w niej wydajni i twoacute;rczy, sami się uczą i sami kupują narzędzia pracy: smartfony, komputery, aplikacje... Sami wspoacute;łtworzą media: poprawiają gry komputerowe, nagrywają pliki muzyczne, piszą artykuły, maile, rekomendacje. Dzielą się nimi, wzajemnie zachęcają i inspirują. Są ich już w sieciowym "nowym wspaniałym świecie" miliardy ndash; jeszcze nigdy tak wielu nie pracowało tak nieświadomie i z takim entuzjazmem dla tak niewielu. Zwykle za darmo.

Zarządzanie ich aktywnością jest dziś największym wyzwaniem organizacji medialnych. Tych nowych, dominujących korporacji nowomedialnych, i tych starych, ktoacute;re w poszukiwaniu efektywnych modeli biznesowych są skazane na aktywność piratoacute;w i firm "jadących na gapę". W środowisku "płynnej rzeczywistości" i "zawieszenia prawa" wydawcy prasowi i nadawcy telewizyjni dostarczają to, co nadal w mediach najcenniejsze, czyli unikatowe produkty: informacje, filmy, gry itp.

W Web 2.0 internauci bawią się, informują, uczą, ale też tworzą rynkowe wartości, ktoacute;rych owocoacute;w pozbawiają się świadomie i nieświadomie. Web 2.0 towarzyszy Kultura 2.0, ale i Praca 2.0 prosumentoacute;w i prekariuszy.

Książka "Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami"
Jan Kreft