Wykluczanie jako problem filozofii edukacji -

Wykluczanie jako problem filozofii edukacji

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375870442
EAN: 9788375870442
Format: 240 x 160 x 13
Oprawa: Miękka
Stron: 224
Data wydania: 2008
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
4.97
książka
22.99zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki - raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej- toruński socjolog edukacji napisał:

   Pozostaje ona [ta książka - przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacji

dostępnej przez całe życie *1.

Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników:

Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2.

W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań…

Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii...



*1 Z. Kwieciński, Wykluczanie, Wyd. UMK, Toruń 2002, s. 7.

*2 Tamże

Książka "Wykluczanie jako problem filozofii edukacji"