Wszystkiego co wiem o zarządzaniu nauczył mnie mój pies - Martin P. Levin

Wszystkiego co wiem o zarządzaniu nauczył mnie mój pies

4.00 Oceń książkę!

Autor: Martin P. Levin

Wydawnictwo: Studio Emka
ISBN: 9788362304189
EAN:
Format: 135 x 215
Oprawa: twarda
Stron: 100
Data wydania: 2011-05-20
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
26.49
książka
31.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Kiedy zdecydowałem się adoptować psa o imieniu Angel, sądziłem, że będzie to ciekawe, ale niezbyt ambitne doświadczenie. Zła ocena.

Szybko stało się jasne, że w radzeniu sobie z Angel najbardziej pomoże mi, nieoczekiwanie, sześć dekad doświadczenia zdobytego na różnych stanowiskach kierowniczych oraz zasady, jakie w tym czasie poznałem. Zacząłem przypominać sobie niektóre z osobistych przeżyć, które pogłębiły moje zrozumienie. To z kolei przypomniało mi wielu wspaniałych ludzi, którzy wzbogacili moje życie zawodowe. O niektórych z nich zapewne już słyszeliście, na przykład o pisarzu Stephenie Kingu, a o innych być może będziecie czytać po raz pierwszy.

W przypadku Angel niemal dwa lata trwała praca nad osiągnięciem ostatecznego celu każdego zarządzania - by pomóc człowiekowi (albo psu) osiągnąć pełnię jego możliwości. Patrząc wstecz, odnoszę wrażenie, że te wszystkie skomplikowane rady, o jakich czytałem, były ciekawe, chociaż wykraczały daleko za to, co było mi faktycznie potrzebne, jako że mój styl zarządzania zawsze polegał na minimalizowaniu - to znaczy na sprowadzaniu zawiłości do tego co podstawowe, do starań by zawrzeć to, co musi zostać zrobione, w jednym łatwym do zapamiętania zdaniu albo jeszcze lepiej, w krótkim i prostym wyrażeniu.

I jeszcze jedno.

Eksperci, zarówno ci ze świata psów, jak i spoza niego, zgadzają się, że wytrwałość, czyli wola, by nie ustawać w dążeniu do celu, to niezbędny składnik, powodzenia człowieka w każdym przedsięwzięciu. Istnieje cała litania opowieści udowadniających, że wytrwałość pojawia się w szerokim spektrum naszego społeczeństwa, u mężczyzn i u kobiet, którzy przez swoją determinację, by pokonywać wyzwania, dochodzą do sukcesu.

Zaufanie, szacunek i przywództwo (wraz z odrobiną miłości) są opoką doskonałych firm. Oto osiem cech, które przyczyniają się do osiągnięcia doskonałości w firmach.
  • Nastawienie na działanie, na branie się do roboty
    Zrób, napraw i bierz się do roboty.
  • Pozostawaj w bliskim kontakcie ze swoim klientem
    Ucz się od nich. Zapewniaj niezrównaną jakość, obsługę i rzetelność.
  • Autonomia i przedsiębiorczość
    Zachęcaj do podejmowania praktycznego ryzyka i wspieraj dobre pomysły.
  • Wydajność dzięki ludziom
    Ludzie to nasza najlepsza inwestycja; pomóż im, by byli bardziej produktywni.
  • Interaktywność; nakierowanie na wartość
    To jest mantra Casey'a: zarządzanie poprzez wędrowanie.
  • Trzymaj się tego, co wiesz
    Trzymaj się blisko tego, na czym się znasz.
  • Prosta formuła; okrojony zespół
    Obsadzaj wysokie stanowiska małą liczbą osób; przekazuj władzę w dół na poziom operacyjny.
  • Równoczesna "swoboda i dyscyplina"
    Centralizuj tylko to, co działa.

Książka "Wszystkiego co wiem o zarządzaniu nauczył mnie mój pies"
Martin P. Levin