Wokół wpływu społecznego - Dariusz Doliński; Józef Maciuszek; Romuald Polczyk

Wokół wpływu społecznego

4.00 Oceń książkę!

Autor: Dariusz Doliński; Józef Maciuszek; Romuald Polczyk

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323333357
EAN:
Format: 165 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 226
Data wydania: 2012-10-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
38.49
książka
45.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
W Polsce wpływem społecznym zajmuje się sporo osób. Niektóre upodobały sobie studiowanie literatury na ten temat oraz pisanie na tej podstawie prac przeglądowych i teoretycznych. Inne, a takich jest więcej, prowadzą badania. Część z nich obserwuje tricki i taktyki stosowane przez najbardziej efektywnych praktyków wpływu społecznego, część bada te procesy poprzez symulacje komputerowe lub eksperymenty naturalne, są i tacy, którzy upodobali sobie badania laboratoryjne albo kwestionariuszowe. Niektórych z nas interesuje głównie kwestia przywództwa, innych lobbing, jeszcze innych mobbing. Część osób koncentruje się natomiast na językowych niuansach wpływu społecznego, technikach wpływu społecznego, reklamie czy sugestybilności.
Podczas jednego ze spotkań badaczy wpływu - konferencji "Wokół wpływu społecznego" - narodziła się idea stworzenia spójnej treściowo i ciekawej merytorycznie zbiorowej monografii. Czytelnik trzyma ją właśnie w ręce. Książka składa się z czterech części. Pierwsza opisuje metody wywierania wpływu społecznego. Druga skupia się na analizach dezinformacji i zniekształceń pamięci dokonywanych z perspektywy wpływu społecznego. Kolejna, trzecia część, wiąże się z miejscem wywierania wpływu. Ostatnia dotyczy reklamy, która wydaje się dziś kwintesencją wpływu społecznego.

Książka "Wokół wpływu społecznego"
Dariusz Doliński; Józef Maciuszek; Romuald Polczyk