Wartki nurt mediów - Goban-Klas Tomasz

Wartki nurt mediów

4.00 Oceń książkę!

Autor: Goban-Klas Tomasz

Wydawnictwo: Universitas
ISBN: 9788324216512
EAN: 9788324216512
Format: 235 x 150 x 30
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Stron: 584
Data wydania: 2011
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
33.00
książka
36.99zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Medialność jest znamieniem współczesności. Jeśli Zygmunt Bauman trafnie nazywa naszą epokę ?płynną nowoczesnością?, to ?płynność? ta obejmuje także ? a może przede wszystkim ? komunikację społeczną i jej narzędzia, media. Co więcej, z wielu różnych aspektów współczesności media są chyba najbardziej płynne, zarówno zmienne, jak i niedookreślone, trudno uchwytne w konceptualnej analizie, chociaż jako technologie są zreifikowane, uprzedmiotowione. Niemniej, mimo tej zmienności, pewne problemy dzisiejsze wcale nie są takie nowe, a dawne teorie też nie odeszły całkiem do lamusa. Autor książki, socjolog i medioznawca, założyciel i kierownik Katedry Komunikowania i Mediów Społecznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, od czterech dziesięcioleci bada i opisuje przemiany form komunikowania - poczynając od druku i prasy, poprzez radio i telewizję, do mediów nowych i najnowszych aplikacji. W zebranych tekstach przedstawia różnorodne aspekty współczesnej mediamorfozy, zmiany i przyszłość zarówno samej technologii medialnej, jak i praktyk medialnych, w tym dziennikarstwa. Do każdego tekstu pomieszczonego w książce dodano post scriptum, które ilustruje aktualny aspekt omawianego problemu. Czytelnik z pewnością doda do nich napływające zewsząd aktualne informacje. W wartkim nurcie mediów nieustannie i niespodziewanie zdarzają się zawirowania, zatamowania, kaskady. W naszych płynnych czasach najbardziej płynne są właśnie media.

Książka "Wartki nurt mediów"
Goban-Klas Tomasz