W nowomedialnej przestrzeni: dziennikarze, celebryci, politycy -

W nowomedialnej przestrzeni: dziennikarze, celebryci, politycy

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: UMK
ISBN: 9788323130031
EAN:
Format: 160 x 220
Oprawa: miękka
Stron: 260
Data wydania: 2015-01-22
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
38.99
książka
47.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Czy teza, że nowe media to rewolucja w komunikacji, postrzeganiu rzeczywistości, stosunkach społecznych wymaga dziś uzasadnienia? Sąd o stymulującej roli technik komputerowych, komputeroacute;w osobistych, globalnej sieci czy urządzeń mobilnych jest trwale obecny w opracowaniach naukowcoacute;w reprezentujących roacute;żne dyscypliny nauki, stał się składową dyskursu publicznego, wszedł nawet w zakres tzw. wiedzy potocznej.

Dyskusji nie podlega roacute;wnież fakt, że media tradycyjne: prasa, film, radio, telewizja itd., ktoacute;re przed laty same determinowały dynamikę procesoacute;w kolejnych mediamorfoz, są z nowymi mediami sprzężone. Status i kierunki rozwoju "starych" medioacute;w są wręcz uzależnione od nowomedialnych trendoacute;w, odkryć, innowacji.

Przedstawiamy teksty, ktoacute;re podejmują temat kondycji medioacute;w tradycyjnych, reklamy, świata polityki oraz wspoacute;łczesnego społeczeństwa w dobie wzrastającej (czy już dominującej?) roli nowych medioacute;w. W spektrum zainteresowań naszych autoroacute;w znalazły się zachowania i normy obyczajowe uczestnikoacute;w procesu komunikacji; sposoacute;b powiadamiania o roacute;żnych faktach, a zwłaszcza formy ich komentowania; prawne, techniczne i gatunkowe aspekty komunikowania itp.

Wspoacute;lnym mianownikiem analizowanych zjawisk i problemoacute;w jest to, że uobecniają się one w nowomedialnej przestrzeni. Przez to pojęcie rozumiemy owe sprzężone, funkcjonujące obecnie na zasadzie naczyń połączonych, sfery medioacute;w tradycyjnych i nowych medioacute;w. Nowomedialna przestrzeń to obszar dynamicznych zmian, obszar wątpliwości i dylematoacute;w, napięć, proacute;b adaptacji i modyfikacji istniejących rozwiązań, ale przede wszystkim -nbsp;rozległe pole inspiracji i nowatorstwa.

Książka "W nowomedialnej przestrzeni: dziennikarze, celebryci, politycy"