Uwarunkowania skuteczności mentoringu w organizacji - Baran Małgorzata

Uwarunkowania skuteczności mentoringu w organizacji

4.00 Oceń książkę!

Autor: Baran Małgorzata

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301200244
EAN: 9788301200244
Format: 240 x 170 x 18
Oprawa: Twarda
Stron: ...
Data wydania: 2018
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
71.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Autorka podjęła próbę uporządkowania pojęć charakteryzujących proces mentoringu oraz wypracowała syntetyczną typologię mentoringu. Proces mentoringu - rozumiany jako świadomie wdrażany proces wspomagania osób, a przez to organizacji w osiąganiu wyznaczonych celów z wykorzystaniem potencjału mentorowanego i kompetencji mentora - został ukazany z perspektywy wszystkich jego interesariuszy, a więc zarówno mentora, mentorowanego, jak i organizacji, w której mentoring jest wykorzystywany.

Realizacja celów pracy wymagała uzyskania odpowiedzi na następujące pytania badawcze:

  Jaka jest skala stosowania procesów mentoringu w przedsiębiorstwach w Polsce oraz jaki rodzaj mentoringu najczęściej wykorzystują polskie przedsiębiorstwa?
  Jakiego rodzaju efekty uzyskują poszczególni interesariusze procesów mentoringu w przedsiębiorstwach?
  Jakie wewnątrzorganizacyjne uwarunkowania mentoringu kształtują uzyskiwane przez przedsiębiorstwa efekty dotyczące rozwoju pracowników oraz efekty dotyczące rozwoju organizacji?
  Jakie są czynniki skuteczności procesów mentoringu w przedsiębiorstwie?
  Jaka zależność występuje między stopniem sformalizowania procesu mentoringu a jego skutecznością?

Książka dostarcza pierwszego w Polsce obrazu mentoringu w grupie przedsiębiorstw otrzymanego na podstawie wyników badania reprezentatywnego.

Książka "Uwarunkowania skuteczności mentoringu w organizacji"
Baran Małgorzata