Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna - Maxwell McCombs

Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna

4.00 Oceń książkę!

Autor: Maxwell McCombs

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323325949
EAN:
Format: 170 x 230
Oprawa: miękka
Stron: 182
Data wydania: 2009-07-08
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
26.99
książka
36.50zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Maxwell McCombs opisuje istotną i czasami kontrowersyjną rolę mediów masowych w wyznaczaniu tematów, które znajdą się w centrum publicznego zainteresowania i działania. Chociaż Walter Lippmann uchwycił istotę wpływowego oddziaływania mediów na początku poprzedniego wieku za pomocą wyrażenia "świat na zewnątrz i obrazy w naszych głowach", szczegółowa, empiryczna analiza roli agenda-setting mediów masowych ma swój początek dopiero w ostatnim kwartale dwudziestego wieku. W tej wyczerpującej książce Maxwell McCombs, jeden z ojców założycieli tradycji badawczej studium nad agenda-setting, syntetyzuje setki badań naukowych dotyczących tej istotnej roli mediów masowych w kształtowaniu opinii publicznej. Media masowe na całym świecie w znacznym stopniu wpływają na obrazy spraw publicznych ?w naszych głowach?, wpływają również na każdy szczegół tych obrazów. Oprócz analizy wpływu mediów na to, o czym myślimy i w jaki sposób, Ustanawianie agendy omawia również źródła agend mediów, psychologiczne wyjaśnienie oddziaływania na agendę publiczną oraz późniejsze konsekwencje w odniesieniu do postaw, opinii i zachowania. Ta ważna i wnikliwa książka okaże się nieoceniona dla studentów dziennikarstwa, komunikacji społecznej i politologii, jak również dla tych, którzy interesują się rolą mediów masowych w kształtowaniu i kierowaniu opinią publiczną.

Książka "Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna"
Maxwell McCombs