Unity Przepisy na interfejs gry - Sapio Francesco

Unity Przepisy na interfejs gry

4.00 Oceń książkę!

Autor: Sapio Francesco

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788328328853
EAN: 9788328328853
Format: 235 x 170 x 14
Oprawa: Miękka
Stron: 272
Data wydania: 2016
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
23.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Ponad 60 przepisów pomocnych w budowaniu kunsztownych i profesjonalnych interfejsów, dzięki którym gry mogą stać się atrakcyjniejsze.
Umiejętność projektowania i implementacji interfejsów użytkownika jest szczególnie ważna dla programistów gier. Aby gra mogła porwać i wciągnąć gracza po uszy, jej interfejs musi być zarówno funkcjonalny, jak i przyjemny dla oka. Idealnym narzędziem do tworzenia gier jest Unity: program, który pozwala na konstruowanie doskonałych, dynamicznych interfejsów. Szczególnie atrakcyjne jest łączenie ze sobą elementów graficznych i kodu tworzonego w języku C# — w ten sposób Unity pozwala na osiąganie imponujących wyników.

Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcą wykorzystać silnik Unity do tworzenia gier wideo. Przedstawiono tu sposoby implementacji systemów interfejsu użytkownika i łączenia ich z pozostałymi składnikami gry. Przygotowano ją jako zbiór przepisów na wykonanie określonych zadań, jednak najpierw omówiono tu zagadnienia podstawowe, a dopiero potem te nieco trudniejsze. Pozwala to na stopniowe doskonalenie umiejętności programistycznych. Podczas lektury książki warto zwrócić uwagę na odwołania do relacji między graczem a interfejsem gry — niezwykle ważny czynnik dla projektanta.

W książce omówiono:

  najważniejsze zagadnienia, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia gier
  implementację liczników i pasków zdrowia, a także prezentacji czasu w grze
  tworzenie interaktywnych kontrolek, takich jak panele i suwaki
  tworzenie interaktywnych składników interfejsów i animowanie ich
  implementację zaawansowanych elementów HUD
  implementację interfejsów użytkownika w 3D oraz stosowanie minimap

Francesco Sapio jest inżynierem informatyki i automatyki, utalentowanym projektantem gier komputerowych i doświadczonym użytkownikiem programów graficznych. Jest wybitnym znawcą oprogramowania Unity3D. Jest także muzykiem, ponadto przez kilka lat pracował jako aktor i tancerz. Sapio uwielbia matematykę, filozofię, logikę i rozwiązywanie zagadek, ale jego największą pasją jest projektowanie i programowanie gier.
Lubisz grać? Spróbuj zaprojektować i napisać swoją własną grę!

Książka "Unity Przepisy na interfejs gry"
Sapio Francesco