Teorie mediów - Dieter Merach

Teorie mediów

4.00 Oceń książkę!

Autor: Dieter Merach

Wydawnictwo: Sic!
ISBN: 9788360457894
EAN:
Format: 135 x 205
Oprawa: miękka
Stron: 240
Data wydania: 2010-03-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
28.99
książka
33.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Teorie mediów obejmują swoim zakresem ogromny obszar - badają medialno-techniczne podstawy kultury, zajmują się krytyką mediów masowych i pytają o "mediację" rozumianą jako pośredniczenie, przekazywanie, przedstawianie czy komunikacja w ogóle. Książka Dietera Merscha przedstawia najważniesze teorie mediów w perspektywie historycznej. Ukazuje estetyczny rodowód pojęcia mediów i jego coraz silniejsze przesuwanie się w stronę języka i techniki. Obecnie - jak dowodzi Mersch - teorie mediów zdobywają rangę ogólnej wiedzy o kulturze, a nawet swego rodzaju filozofii.
Dieter Mersch - kierownik katedry nauki o mediach na Uniwersytecie Poczdamskim; w roku 2006 wykładał gościnnie na University of Chicago; w latach 2001-2004 był zastępcą dyrektora Forum w Wyższej Szkole Artystycznej im. Hermanna Muthesiusa w Kilonii; autor kilku książek, m.in. o teorii znaku i performatywności. Główne dziedziny jego naukowych zainteresowań to filozofia mediów, estetyka, filozofia języka i filozofie XX wieku.

Książka "Teorie mediów"
Dieter Merach