Szósty zmysł w zarządzaniu firmą - Bossidy Larry, Charan Ram

Szósty zmysł w zarządzaniu firmą

4.00 Oceń książkę!

Autor: Bossidy Larry, Charan Ram

Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788362195466
EAN: 9788362195466
Format: 215 x 135 x 20
Oprawa: Miękka
Stron: 272
Data wydania: 2010
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
26.00
książka
29.90zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Co różni wielkich liderów od marnych zarządzających?

Czym kierować się w biznesie: intuicją czy liczbami? Oto jeden z największych dylematów zarządzających. Kto go nie rozstrzygnie, nie pokieruje dobrze żadną organizacją. Nie stworzy wykonalnego, dobrego modelu biznesowego. Inaczej jest w przypadku liderów posiadających ?szósty zmysł biznesowy? ? ci prowadzą swoje organizacje drogą szybkiego wzrostu prawie niezależnie od czynników zewnętrznych. To książka o metodach takich liderów jak Robert Nardelli z Home Depot, Jim McNerney z 3M czy John Chambers z Cisco.
Larry Bossidy i Ram Charan, autorzy bestsellera Realizacja: zasady wprowadzania planów w życie, wyjaśniają w tej książce:
- dlaczego tak wiele biznesplanów mija się z rzeczywistością,
- kiedy porzucić misternie przygotowywany plan strategiczny i zdać się na zdrowy rozsądek,
- czy duża firma może działać ad hoc i nie robić wieloletnich planów,
- dlaczego najlepsze firmy w branży szybko zwielokrotniają swoją przewagę konkurencyjną,
- czym obecna gospodarka różni się od tej po drugiej wojnie światowej.

Fundamentalna wiedza o tym, jak zarabiać pieniądze w biznesie, ulega gwałtownej i permanentnej przemianie wynikającej z następujących zmian strukturalnych: zwiększonej integracji przedsiębiorstw ponad granicami państw, nadmiernych inwestycji w skali całego świata, zbyt wysokich zdolności produkcyjnych i powstania globalnego rynku, na którym rządzą konsumenci i olbrzymie sieci sprzedaży detalicznej.
Autorzy bazując na swoim bogatym doświadczeniu prezentują pomysły na to, jak w takiej sytuacji odnieść sukces. Są to porady, z których może skorzystać zarówno początkujący przedsiębiorca, menedżer średniego szczebla, jak i dyrektor naczelny dużej korporacji. Swoje rozważania zaczynają od pokazania, jak należy rozumieć najbardziej podstawowe elementy dowolnego przedsiębiorstwa, krótko mówiąc ? czy można realnie liczyć na zyski w grze prowadzonej przez przedsiębiorcę.

Szósty zmysł w zarządzaniu firmą pokazuje, jak łączyć myślenie szerokokontekstowe ze zdrowym rozsądkiem i intuicją właściwą największym liderom.
To książka zmuszająca do myślenia i prowokująca do skonfrontowania dotychczasowych praktyk w zarządzaniu firmą. Jeśli chcesz sprawdzić, jak dobrze prowadzisz swój zespół, dział czy całą organizację w nowej erze biznesu, to ta książka jest dla ciebie.

Autorzy dokonali śmiałego zabiegu: zdjęli gorset ze strategii. Jej nowe wcielenie okazuje się wcale elastycznym instrumentem, wkomponowanym w model biznesu ? atrakcyjną propozycję Bossidy i Charana. Cele finansowe i uwarunkowania zewnętrzne zharmonizowane z wewnętrznymi uwarunkowaniami składają się na model łatwo przekładający się na język praktyki, bliski przedsiębiorcom wszelkiego kalibru. Z tą książką pod ręką docenimy zalety modelu ? zarówno myśląc o obronie firmy, jak i wykorzystaniu biznesowej okazji.
- Teresa Mokrysz, właścicielka MOKATE S.A.
Wiele firm rozmija się ze swoimi planami. Nie robią tego ci, którzy obejmują swoim myśleniem wszystkie aspekty działalności organizacji. Oni rozwijają w sobie swego rodzaju szósty zmysł w zarządzaniu firmą. Ram Charan i Larry Bossidy pokazują, jak stać się kimś takim.
- Radosław Polowy, prezes zarządu Collect Consulting

Książka "Szósty zmysł w zarządzaniu firmą"
Bossidy Larry, Charan Ram