System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych - Barbara Cieślik

System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych

4.00 Oceń książkę!

Autor: Barbara Cieślik

Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375613087
EAN:
Format: 165 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 232
Data wydania: 2013-10-04
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
36.99
książka
40.97zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Systemy bonus-malus (SBM) są powszechnie stosowane w ubezpieczeniach komunikacyjnych OC i AC do modyfikowania składki wyznaczonej na podstawie cech pojazdu i jego posiadacza. Tworzą je przyjęte przez zakłady ubezpieczeń zasady klasyfikacji ubezpieczonych w zależności od indywidualnej historii szkodowości.

Nazwa "bonus-malus" nawiązuje do idei systemu, czyli nagradzania obniżką składki za bezszkodową jazdę i karania zwyżką za powodowanie szkód.

Przedmiotem książki jest SBM jako narzędzie w walce konkurencyjnej na rynku. Przedstawiony został wpływ konstrukcji SBM na kondycję zakładu ubezpieczeń i sytuację jego klientów. Dużo miejsca Autorka poświęciła specyfice polskiego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, przytaczając liczne przykłady wykorzystania SBM przez towarzystwa ubezpieczeniowe w celu pozyskiwania klientów. Wskazała również możliwe kierunki i skutki modyfikacji systemów wobec współistnienia na rynku SBM o różnej konstrukcji, zgodnie z regulacjami UE.

Książka "System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych"
Barbara Cieślik