Świadomość grafotaktyczna uczniów szkoły podstawowej w kontekście nauki pisania - Zawadka Joanna Elżbieta

Świadomość grafotaktyczna uczniów szkoły podstawowej w kontekście nauki pisania

4.00 Oceń książkę!

Autor: Zawadka Joanna Elżbieta

Wydawnictwo: Elipsa Dom Wydawniczy
ISBN: 9788380172531
EAN: 9788380172531
Format: 240 x 170 x 12
Oprawa: Miękka
Stron: ...
Data wydania: 2019
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
35.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Badanie nad świadomością grafotaktyczną w Polsce ma ciągle jeszcze charakter pionierski. Dlatego Autorka włożyła wiele pracy, aby polskiemu czytelnikowi przybliżyć stan badań światowych nad tą problematyką. Przedstawiła je na podstawie obszernej literatury - głównie anglojęzycznej, ale także niemiecko i francuskojęzycznej.
Książka ma budowę dwudzielną. Pierwsza część zatytułowana "Grafotaktyka w świetle literatury przedmiotu" stanowi wprowadzenie teoretyczne do tematyki świadomości grafotaktycznej i sposobów jej badania. Część II, badawcza, stanowi pierwsze w Polsce opracowanie poświęcone świadomości grafotaktycznej uczniów szkoły podstawowej. Analizy ilościowe i jakościowe są rzetelne i starannie zostały w pracy zaprezentowane. Przedstawiają one stan i poziom, a także dynamiczną zmienność świadomości grafotaktycznej dzieci i - nade wszystkim - jej wpływ na naukę pisania. Na końcu Autorka przedstawia dyskusję nad otrzymanymi wynikami, prezentuje dalsze pytania badawcze oraz wskazuje możliwe perspektywy i obszary dla kolejnych badań nad świadomością grafotaktyczną.

Książka "Świadomość grafotaktyczna uczniów szkoły podstawowej w kontekście nauki pisania"
Zawadka Joanna Elżbieta