Strategie marketingowe w instytucjach kultury - Łukasz Wróblewski

Strategie marketingowe w instytucjach kultury

4.00 Oceń książkę!

Autor: Łukasz Wróblewski

Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
ISBN: 9788320819823
EAN:
Format: 145 x 205
Oprawa: miękka
Stron: 236
Data wydania: 2011-12-13
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
39.99
książka
48.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Przemiany rynkowe, rozwój technologiczny i cywilizacyjny oraz globalizacja konsumpcji i jej wirtualizacja wywołały istotne zmiany w funkcjonowaniu podmiotów rynkowych w Polsce, w tym w sferze kultury wysokiej. Najważniejsza z nich to prywatyzacja przejawiająca się m.in. w przekazaniu samorządom większości publicznych instytucji kultury. Państwo przestało być jedynym zarządcą i mecenasem kultury, w związku z czym jego udział w finansowaniu tego typu instytucji wyraźnie się zmniejszył, wzrósł natomiast udział innych sektorów? głównie sektora samorządowego, ale również pozarządowego (non profit) i prywatnego. W instytucjach kultury, które przyjęły orientację rynkową, niezbędne okazało się zatem określenie potrzeb rynku docelowego i dostosowanie do nich komponentów marketingu-mix przy jednoczesnym aktywnym kreowaniu potrzeb za pomocą określonych instrumentów marketingowych. Równie istotne stało się przyjęcie długofalowego spojrzenia na potrzeby społeczeństwa i w konsekwencji strategicznego podejścia do podejmowanych działań marketingowych. Podstawą funkcjonowania instytucji kultury jest bowiem nie tylko upowszechnianie wybranych przez kierownictwo określonych dzieł sztuki, lecz także respektowanie woli słuchaczy w procesie podejmowania decyzji.

Książka "Strategie marketingowe w instytucjach kultury"
Łukasz Wróblewski