Strategie dziennikarzy i ich rozmówców - Pałuszyńska Edyta

Strategie dziennikarzy i ich rozmówców

4.00 Oceń książkę!

Autor: Pałuszyńska Edyta

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788375257496
EAN: 9788375257496
Format: 240 x 170 x 20
Oprawa: Miękka
Stron: 360
Data wydania: 2012
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
47.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Temat rozprawy habilitacyjnej jest bardzo aktualny. Porusza problemy dyskursu publicznego, mediów, działania dziennikarzy i ich rozmówców, a przede wszystkim strategii wykorzystywanych w trakcie zdarzeń komunikacyjnych. […] Praca na charakter interdyscyplinarny, dotyczy bowiem zagadnień lingwistycznych, komunikacyjnych, kulturowych, socjologicznych. Przyjęcie takiego oglądu wymaga ścisłości w definiowaniu pojęć, a także wielostronnej umiejętności w analizie materiału. Autorka pracy ma świadomość tej wielobiegunowej analizy, ale zaletą jej pracy badawczej jest to, że nie traci z pola widzenia lingwistyki, tym samym językoznawstwo jest cały czas obecne, zarówno w założeniach metodologicznych, jak i w analizach […].
Celem publikacji jest analiza językowych form komunikowania publicznego, w tym form komunikowania politycznego, które realizowane jest za pośrednictwem mediów. Przedmiotem zainteresowania jest opis tych parametrów, które decydują o określonej formie językowej tekstów. Interpretacja zachowań komunikacyjnych w kategoriach strategii uwzględnia założony cel komunikacyjny i fakultatywne sposoby jego realizacji (tj. środki do celu). Książka dr Edyty Pałuszyńskiej ma mocne podstawy teoretyczne i materiałowe. Niewątpliwie stanowi ważną pozycję zarówno w lingwistyce, jak i dziennikarstwie.
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Urszuli Żydek-Bednarczyk

Książka "Strategie dziennikarzy i ich rozmówców"
Pałuszyńska Edyta