Strategiczna logika firm rodzinnych - Lewandowska Adrianna

Strategiczna logika firm rodzinnych

4.00 Oceń książkę!

Autor: Lewandowska Adrianna

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301209735
EAN: 9788301209735
Format: 245 x 170 x 40
Oprawa: Twarda
Stron: ...
Data wydania: 2020
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
91.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów - rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz wie?z´ osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to sposób funkcjonowania podmiotu gospodarczego, determinuje cele, wpływa na kulturę? organizacyjna? i strategie działania

Równocześnie nakładanie się systemów rodzinnego i firmowego prowadzi do wzajemnego nasilania relacji pomiędzy tymi systemami. Badania potwierdzają, że efektywność firmy rodzinnej nie może być analizowana i oceniana bez analizy systemu rodzinnego. Firmy rodzinne są skłonne do wielkich ofiar, nawet do przetrwania długookresowego załamania, aby tylko oszczędzić firmę i społeczność wokół niej. Potwierdza to istnienie innej logiki niż tylko w wymiarze ekonomicznym.

Firma rodzinna stała się modelem dla wszystkich firm. Powodem tego zainteresowania jest fakt, że dzisiejsza firma, bardziej niż kiedykolwiek (…), zbudowana jest w oparciu o budulec, z którego zbudowane są również same rodziny. Podejście to uwypukliło się w obliczu kryzysu gospodarczego ostatnich lat, który pokazał, że przedsiębiorstwa rodzinne mają wysokie kompetencje do przetrwania w trudnych warunkach gospodarczych i radzą sobie lepiej niż firmy nierodzinne.
Ze wstępu

Książka "Strategiczna logika firm rodzinnych"
Lewandowska Adrianna