Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą -

Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788380850439
EAN: 9788380850439
Format: 230 x 160 x 8
Oprawa: Miękka
Stron: 168
Data wydania: 2020
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
44.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę.

Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek - "Ja wśród innych", program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym - przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych.

Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak - "Jestem wartościowym człowiekiem", dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11-12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach.

Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny "Energetyczna akcja - reakcja". Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak. Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.

Książka "Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą"