Słownik sloganów reklamujących polskie marki terytorialne - Jędrzejczak Beata

Słownik sloganów reklamujących polskie marki terytorialne

4.00 Oceń książkę!

Autor: Jędrzejczak Beata

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN: 9788378656654
EAN: 9788378656654
Format: 240 x 170 x 9
Oprawa: Miękka
Stron: ...
Data wydania: 2018
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
21.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Slogany reklamowe bywają opisywane jako najprostsze i najbardziej skuteczne komunikaty, za pomocą których nakłania się do kupna czegoś, co ani nie jest dobre, ani potrzebne, ani w ogóle takie, jakie według sloganu miałoby być Mimo to o sloganach mówi się dużo, zarówno o tych nijakich, szablonowych lub zaskakujących absurdem, nietrafionych albo irytujących, jak i o tych wywołujących najgłębsze emocje, wzruszających i dziwnym sposobem angażujących odbiorcę, a także o tych dobrych nieoczekiwanie - śmiesznie niemądrych albo intrygująco banalnych. Wokół haseł reklamowych krążą pewne legendy: o tajemniczych przyczynach zawrotnej kariery jednych i o bezwzględnym fiasku innych, o rywalizacji w sposobach dotarcia do adresatów czy o rekordowych honorariach dla ich autorów.

Pierwszy tom "Słownika sloganów reklamujących polskie marki terytorialne" to próba inwentaryzacji i opisu haseł, które reklamowały Polskę i leżące w jej obrębie województwa od 1991 do końca 2016 roku. Ich zbiór stanowi ciekawy dokument epoki, w jakiej powstały. Ich opis jest dowodem na nieograniczone możliwości perswazyjnego wykorzystania języka i - niekiedy - na ograniczoną świadomość środków językowych u ich nadawcy.

Książka "Słownik sloganów reklamujących polskie marki terytorialne"
Jędrzejczak Beata