Rynek turystyczny - Magdalena Kachniewska; Agnieszka Niezgoda; Adam Pawlicz; Elżbieta Nawrocka

Rynek turystyczny

4.00 Oceń książkę!

Autor: Magdalena Kachniewska; Agnieszka Niezgoda; Adam Pawlicz; Elżbieta Nawrocka

Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN: 9788326439254
EAN:
Format: 165 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 312
Data wydania: 2012-11-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
39.99
książka
52.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Zamierzeniem autorów książki jest analiza najbardziej aktualnych zjawisk i tendencji obserwowanych na globalizującym się rynku turystycznym. Uwzględniona w niej zarówno dynamiczne zmiany zachodzące po stronie popytu i podaży turystycznej, jak i najnowsze osiągnięcia myśli ekonomicznej. Ważnym elementem publikacji są zamieszczone w każdym rozdziale studia przypadków przedsiębiorstw i regionów turystycznych, pokazujące, w jaki sposób można zastosować podejście ekonomiczne do analizy konkretnych zjawisk rynku turystycznego.

Omówiono mi.in. tak złożone zagadnienia jak:
  • kolonizacja turystyczna i enklawizacja turystyki,
  • rola państwa w obszarze redukcji załamań i niedoskonałości rynku turystycznego,
  • problematyka zrównoważonego rozwoju turystyki.
Z punktu widzenia potrzeb wykładowców, studentów i doktorantów największą zaletą opracowania jest kompleksowość i przejrzystość omawianych zagadnień, Badacze rynku turystycznego znajdą w nim omówienie najważniejszych aktualnych tendencji i trendów na rynku turystycznym. Praktycy z powodzeniem wykorzystają analizę zagrożeń i czynników konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznych. Książka powinna wzbudzić refleksją na temat niepohamowanego rozwoju turystyki, która w wielu regionach stała się wężem pożerającym własny ogon i przyczyną konfliktów, podczas gdy jej potencjał rozwojowy, rozumnie wykorzystany, może służyć tworzeniu dobrobytu społeczności lokalnych.

Książka "Rynek turystyczny"
Magdalena Kachniewska; Agnieszka Niezgoda; Adam Pawlicz; Elżbieta Nawrocka