Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej - Uszyńska-Jarmoc Janina; Barbara Dudel; Głoskowska-Sołdatow Małgorzata

Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej

4.00 Oceń książkę!

Autor: Uszyńska-Jarmoc Janina; Barbara Dudel; Głoskowska-Sołdatow Małgorzata

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN: 9788378500872
EAN:
Format: 160 x 235
Oprawa: miękka
Stron: 258
Data wydania: 2013-10-01
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
29.99
książka
32.50zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Cechy współczesnego świata i wyzwania stojące przed edukacją początkową dziecka zrodziły pomysł napisania tej książki. Powstała z myślą o studentach - przyszłych nauczycielach, a także nauczycielach już pracujących w szkołach podstawowych, którzy chcą być coraz lepiej przygotowani do krytycznej refleksji nad współczesną edukacją, a jednocześnie sprostać jej aktualnym wyzwaniom. Przedmiotem tej monografii są wybrane problemy rozwijania kompetencji kluczowych w procesie edukacji elementarnej - w przedszkolu i szkole.
Zamiarem autorów jest ukazanie czytelnikom istoty kompetencji kluczowych, warunków i możliwości ich rozwijania w pracy z dzieckiem. Przedstawiono autorskie rozwiązania organizacyjne i programowe w edukacji początkowej - nowatorskie w odniesieniu nie tylko do treści, ale także do form i metod pracy z dziećmi w sferze rozwijania kompetencji kluczowych. Zmiana w podejściu do metod realizacji treści edukacji początkowej wyraża się w przyjęciu postulatów psychologii i pedagogiki konstruktywizmu poznawczego i społecznego.
Książka składa się z trzech części. W pierwszej, która ma charakter teoretyczny, omówiono źródła, konteksty oraz warunki i sposoby stymulowania rozwoju poszczególnych składników kompetencji kluczowych. Metody stosowane przez nauczyciela w procesie stymulowania rozwoju kompetencji kluczowych osadzono we współczesnych teoriach edukacyjnych. Zaakcentowano szczególną rolę kompetencji uczenia się w procesie nabywania wszystkich pozostałych kompetencji kluczowych. W części drugiej przedstawiono określone przez Parlament Europejski kompetencje kluczowe, odnosząc je do oczekiwanej wiedzy, umiejętności i postaw dzieci w młodszym wieku szkolnym. Implikacje praktyczne omówione w tej części wynikają z podstawowych założeń pedagogiki konstruktywizmu poznawczego i społecznego. W kolejnych rozdziałach, które poświęcone są poszczególnym kompetencjom kluczowym, uwzględniono podobne perspektywy analizy...
W części trzeciej wskazano wybrane aspekty działalności edukacyjnej wpierającej rozwój kompetencji kluczowych, w tym podkreślono szczególnie rolę nauczyciela i budowania przez niego pozytywnych relacji z uczniami.

Książka "Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej"
Uszyńska-Jarmoc Janina; Barbara Dudel; Głoskowska-Sołdatow Małgorzata