Redundancja w mediach Studium pragmalingwistyczne - Kula Agnieszka

Redundancja w mediach Studium pragmalingwistyczne

4.00 Oceń książkę!

Autor: Kula Agnieszka

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
ISBN: 9788323231813
EAN: 9788323231813
Format: 240 x 170 x 20
Oprawa: Miękka
Stron: ...
Data wydania: 2017
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
28.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Czy redundancja może być terminem? Z jednej strony obrosła negatywnymi konotacjami (np. tekst redundantny = tekst rozwlekły), z drugiej wydaje się pojęciem na tyle nieznanym (niemal trudnym do wymówienia), że nieosadzonym w potocznych kontekstach, wyjętym z codziennego użycia - a więc "rokującym" jako termin. Prześledzenie redundancji w mediach zdaje się zadaniem karkołomnym: w epoce zwrotu repetetywnego właściwie każdy przekaz mieści się w jej ramach. Autorka podejmuje się jednak wskazania obszarów nieoczywistych, które decydują o tożsamości współczesnych mediów, zarówno tradycyjnych, jak i najnowszych. Dowodzi jednocześnie, że redundancja jako właściwość występująca na wielu różnych poziomach tekstu może zarówno służyć zrozumiałości i oswajaniu przekazu, jak i sprzyjać jego hermetyczności.

Książka "Redundancja w mediach Studium pragmalingwistyczne"
Kula Agnieszka