Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku - Wojciech Budzyński

Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku

4.00 Oceń książkę!

Autor: Wojciech Budzyński

Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375610215
EAN:
Format: 175 x 250
Oprawa: miękka
Stron: 176
Data wydania: 2008-11-24
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
28.49
książka
34.50zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Jest rzeczą satysfakcjonującą dla autora, gdy dziedzina wiedzy, w której prowadzi swoje badania, ulegnie po pewnym czasie dynamicznemu rozwojowi. Niektórzy twierdzą wtedy - a nie mówiłem, że warto było na to postawić! Inni po prostu cieszą się, że tworzyli to, co wreszcie znalazło praktyczne zastosowanie. Gdy na początku lat 80. zaczynałem badania w ramach rozprawy doktorskiej nad działaniami public relations, odpowiadając na pytanie - czym się zajmuję - zaczynałem od tłumaczenia, co to takiego. Praktycznie wdrażaniem określonych technik w sposób planowy były zainteresowane wówczas jedynie duże przedsiębiorstwa handlu zagranicznego, i to wyłącznie w celu obsługi rynków zagranicznych, gdzie spotykały się z podobnymi działaniami ze strony swoich konkurentów. Później okazało się, że każdy to robi w jakimś stopniu, bo przecież każdej firmie zależy na dobrej reputacji, ale nie są to jeszcze działania public relations, brakuje im bowiem planowego i ciągłego charakteru. Potem zobaczyliśmy, jak robią to inni, wielkie międzynarodowe firmy, które weszły na nasz rynek. I wreszcie nadszedł czas, gdy działania tego typu stały się w wielu firmach niemalże niezbędne, a określający je angielski termin potrafi obecnie wyjaśnić każdy chyba ekonomista. Mam nadzieję, że książka, którą Ci proponuję Drogi Czytelniku, pozwoli nie tylko na pogłębienie wiedzy na temat technik public relations, ale także na poznanie konkretnych schematów praktycznego działania w tym zakresie. Znajdziesz tu informacje na temat współpracy z prasą, dziesiątki technik radzenia sobie z trudnymi pytaniami dziennikarzy, zasady sporządzania materiałów prasowych, cykl przedsięwzięć przy sporządzaniu wydawnictw firmowych i organizacji imprezy firmowej. Poznasz zasady zawierania umów sponsorskich i prowadzenia lobbingu. Dowiesz się, jak wykorzystać Internet i jak działać w sytuacji kryzysowej. Niniejsza książka ma charakter poradnika, ukazującego krok po kroku, jak przygotować i prowadzić konkretne działania w zakresie public relations. W stosunku do napisanych wcześniej przeze mnie poradników została wzbogacona o szereg dodatkowych tematów, takich jak tworzenie strategii public relations, prowadzenie działań typu Internet public relations, organizacja obchodów rocznicowych firmy, podejmowanie relacji inwestorskich czy działań z zakresu Corporate Governance, tworzenie procedur ochrony wizerunku, w tym książki kryzysowej, nowe obszary działań public relations, w tym wykorzystujące koncepcję wizerunku równoległego i działanie w równoległej rzeczywistości wirtualnej. Chciałbym serdecznie podziękować tym, którzy umożliwili powstanie tej książki, i życzyć powodzenia tym, którzy zawarte w niej treści będą wdrażać w życie.

Książka "Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku"
Wojciech Budzyński