Przedsiębiorstwo w warunkach globalnej konkurencji -

Przedsiębiorstwo w warunkach globalnej konkurencji

4.00 Oceń książkę!

Autor: ...

Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788376112749
EAN:
Format: 160 x 225
Oprawa: miękka
Stron: 240
Data wydania: ...
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
31.00
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
W XXI wieku sukces gospodarczy każdego podmiotu jets uwarunkowany jego zdolnością do stawienia czoła globalnej konkurencji. Zdolność przedsiębiorstwa, regionu czy też państwa do sprostania konkurencji była od zawsze determinantą ekonomicznego powodzenia oraz dobrobytu. Jednak dzisiejsza globalna konkurencja przyjmuje zupełnie inny wymiar niż zjawisko konkurencji, z jaką zmagały się podmioty gospodarcze przez niemal cały XX wiek. Różnica ta nie sprowadza się wyłącznie do samej intensywności zjawiska, ale można mówić o jego zupełnie nowym wymiarze jakościowym. Najważniejszym wyznacznikiem tej nowej sytuacji jest wyeliminowanie barier nie tylko dla przepływu finalnych produktów, ale także likwidacji ograniczeń dla alokacji niemal wszystkich zasobów gospodarczych ponad granicami państw narodowych. Oznacza to niespotykany wcześniej skok w mobilności wszystkich czynników produkcji oraz czyni współczesny globalny rynek i globalną konkurencję zupełnie innymi, niż było to w okresie silnych państw narodowych i gospodarek oddzielonych wyraźnymi granicami.

Z wprowadzenia

Książka "Przedsiębiorstwo w warunkach globalnej konkurencji"