Przedsiębiorczość i innowacyjność - Jan Duraj; Marzena Papiernik-Wojdera

Przedsiębiorczość i innowacyjność

4.00 Oceń książkę!

Autor: Jan Duraj; Marzena Papiernik-Wojdera

Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788376412856
EAN:
Format: 170 x 250
Oprawa: miękka
Stron: 135
Data wydania: 2010-09-16
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
31.99
książka
37.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Adamczyk:

Recenzowany podręcznik składa się z dwóch części. W pierwszej Przedsiębiorczość omówiono cztery główne problemy: pojęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorczości, cechy przedsiębiorców, rodzaje przedsiębiorczości oraz motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych. Zdefiniowano m.in. pojęcie przedsiębiorcy, charakteryzując jego podmiotowość w odniesieniu zarówno do osoby fizycznej, jak i prawnej, inicjującej, tworzącej i kontrolującej ład gospodarczy i społeczny. Autorzy podkreślają wielowymiarowość pojęcia "przedsiębiorczość", co wymaga interdyscyplinarnego podejścia w jej definiowaniu w trzech perspektywach: homo economicus, homo faber, homo sociologicus. Podejmując nowy problem przedsiębiorczości społecznej, autorzy wskazują na zależności pomiędzy przedsiębiorczością biznesową i społeczną.

W części drugiej Innowacyjność wskazano ważne zagadnienia, do których należą: pojęcie innowacji, źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji, strategie zarządzania innowacyjnego oraz charakterystyka klastrów i parków technologicznych jako podmiotów i narzędzi strategii innowacji. Przedstawiono m.in. trzy rodzaje strategii innowacji: strategię wewnętrznej kreacji wiedzy, strategię lokalnego rozszerzenia wiedzy oraz strategię globalnego transferu wiedzy. Treść opracowania wzbogacono danymi empirycznymi, dotyczącymi nakładów innowacyjnych w zakresie innowacji produktowych i procesowych oraz ich struktury w różnych układach klasyfikacyjnych.

Książka "Przedsiębiorczość i innowacyjność"
Jan Duraj; Marzena Papiernik-Wojdera