Problemy moralne w świecie informacji - Agnieszka Szewczyk

Problemy moralne w świecie informacji

4.00 Oceń książkę!

Autor: Agnieszka Szewczyk

Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788372519061
EAN:
Format: 160 x 230
Oprawa: miękka
Stron: 200
Data wydania: 2008-06-04
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
39.99
książka
47.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Nowa sytuacja społeczna, nowa technika i możliwości mediów zmieniają kształt starych pro­blemów moralnych. Współczesne media ? a zwłaszcza telewizja, internet, gry komputerowe są same w sobie ?moralnie obojętne?, jednak ich oferty stoją często w sprzeczności z prawami moralnymi, niosą wielorakie zagrożenia, jak np. negatywny wpływ gier komputerowych na psychikę graczy i system wartości, zagrożenia płynące z anonimowości w sieci czy możliwości dokonywania oszustw internetowych (włamania na konta, nieuprawnione przelewy). W publi­kacji omówiono wybrane problemy moralne społeczeństwa informacyjnego z punktu widzenia nadawcy i odbiorcy współczesnych mediów. Jednym z punktów odniesienia analiz jest Dekalog w aspekcie jego aktualności i uniwersalności. Społeczeństwo informacyjne ukazano z perspek­tywy człowieka, który sam za siebie odpowiada i sam decyduje o przyjęciu lub odrzuceniu norm moralnych. Książka zachęca do re?eksji ? jak budować i jak wykorzystywać przestrzeń infor­macyjną w zgodzie z prawami moralnymi i z własnym sumieniem.

Książka "Problemy moralne w świecie informacji"
Agnieszka Szewczyk