Problem intencjonalności działania wychowawczego - Wróbel Alina

Problem intencjonalności działania wychowawczego

4.00 Oceń książkę!

Autor: Wróbel Alina

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788379695034
EAN: 9788379695034
Format: 245 x 175 x 23
Oprawa: Twarda
Stron: 298
Data wydania: 2014
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
4.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Niniejsza rozprawa dotyczy problematyki badawczej, sytuowanej na pograniczu pedagogiki ogólnej i teorii wychowania - jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Przeprowadzone przez Autorkę badania pozwalają odpowiedzieć na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane:
- z intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii);
- z analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm);
- ze sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności;
- ze wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania.
Treść publikacji dostarcza takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.

Książka "Problem intencjonalności działania wychowawczego"
Wróbel Alina