Prawo prywatności jako reguła społeczeństwa informacyjnego - Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna, Kakareko Ksenia

Prawo prywatności jako reguła społeczeństwa informacyjnego

4.00 Oceń książkę!

Autor: Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna, Kakareko Ksenia

Wydawnictwo: C.H. Beck
ISBN: 9788325597177
EAN: 9788325597177
Format: 205 x 145 x 15
Oprawa: Miękka
Stron: ...
Data wydania: 2017
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
156.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Prawo do prywatności jest pojęciem żywym, którego coraz to nowe aspekty ujawniają się w miarę rozwoju stosunków społecznych, wypadków politycznych oraz w wyniku rozwoju techniki. Z jednej strony istnieje niejako naturalna chęć ograniczania prawa do prywatności przez władze publiczne, z różnych zresztą względów, zwykle motywowanych szeroko rozumianym dobrem obywateli, z drugiej tendencja do pieczołowitego jej chronienia - po stronie osób fizycznych.

Gwałtowny rozwój techniki daje możliwości głębokiego inwigilowania zachowań społecznych każdego człowieka. Wyszukiwarki internetowe bez najmniejszej trudności agregują informacje o wszystkich aspektach życia jednostki, tworząc tym samym gotowe profile handlowe dla zainteresowanych podmiotów. Pozwala to także na prognozowanie zachowań użytkowników sieci, a nawet na wpływanie na podejmowane decyzje, zarówno na polu gospodarczym, jak i społeczno-politycznym. Umożliwia to również poznanie preferencji i oczekiwań politycznych, światopoglądowych i wyznaniowych, zainteresowań seksualnych, stanu majątkowego etc.

Współczesne środki przekazu sprzyjają ograniczeniom praw i wolności, odzierając użytkownika Internetu z prywatności niejako na własne życzenie, dając jako alternatywę wykluczenie cyfrowe.

Książka "Prawo prywatności jako reguła społeczeństwa informacyjnego"
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna, Kakareko Ksenia