Postrzeganie siebie i własnego zachowania w kontekście zaburzeń adaptacyjnych młodzieży - Ostafińska-Molik Barbara

Postrzeganie siebie i własnego zachowania w kontekście zaburzeń adaptacyjnych młodzieży

4.00 Oceń książkę!

Autor: Ostafińska-Molik Barbara

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323337683
EAN: 9788323337683
Format: 235 x 155 x 20
Oprawa: Miękka
Stron: 374
Data wydania: 2014
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
42.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
"Książka Barbary Ostafińskiej-Molik stanowi próbę egzemplifikacji teoretycznej, empirycznej i aplikacyjnej słabo eksplorowanego na gruncie polskiej pedagogiki mechanizmu autopercepcji (rozumianej wieloaspektowo) jako korelatu funkcjonowania psychospołecznego młodzieży w wieku gimnazjalnym (średniej adolescencji). Jest to mechanizm niezwykle istotny z punktu widzenia przebiegu rozwoju młodego pokolenia, traktowany przez Autorkę jako mechanizm adaptacji vs. dezadaptacji społecznej pomyślnego rozwoju i zaburzeń rozwojowych, przejawiających się w trzech ogólnie i specyficznie ujętych sferach funkcjonowania - aspektach tożsamości ja-ja (cechy osobowe), ja-inni (zachowanie wobec świata społecznego) oraz ja-zadanie (działania w podstawowych dla młodego pokolenia, ale wybiórczo ujętych dziedzinach).
Autorka w sposób nowatorski - w ramach pedagogiki młodzieży i pedagogiki resocjalizacyjnej - ujmuje przedmiot badań własnych, konsekwentnie realizując projekt badawczy, który oprócz zakładanych przez nią celów eksploracyjno-diagnostycznych daje podstawę do realizowania niezmiernie ważnych dla pedagogiki celów aplikacyjnych. Publikację uważam za ważny wkład w rozwój wiedzy pedagogicznej, ponieważ w warstwie empirycznej dotyka ona zjawisk istotnych z perspektywy zarówno pedagogiki resocjalizacyjnej, jak i pedagogiki młodzieży.
W założeniach teoretycznych Autorka odnosi się do analizy subiektywnego świata młodzieży, podejmując przedmiotowe zagadnienia z perspektywy autopercepcji młodego pokolenia, ale łączy je z perspektywą postrzegania zaburzeń w funkcjonowaniu młodego pokolenia przez reprezentantów dorosłego pokolenia (nauczycieli). Proponowane ujęcie problematyki badawczej jest nowatorskie i zasadne, a zawarte w pracy treści stanowią przyczynek do dalszej i szerszej debaty w obszarze przedmiotowych problemów".
Z recenzji dr hab. Ewy Wysockiej

Książka "Postrzeganie siebie i własnego zachowania w kontekście zaburzeń adaptacyjnych młodzieży"
Ostafińska-Molik Barbara