OpenGL Programowanie gier + CD - Hawkins Kevin, Astle Dave

OpenGL Programowanie gier + CD

4.00 Oceń książkę!

Autor: Hawkins Kevin, Astle Dave

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788373610354
EAN: 9788373610354
Format: 235 x 165 x 1
Oprawa: Miękka
Stron: 30
Data wydania: 2003
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
96.97
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych, takich jak OpenGL, pozwalających na wyświetlanie trójwymiarowych obiektów przez karty graficzne różnych producentów. OpenGL w ogromnym stopniu przyspiesza pracę programisty.



Książka omawia użycie OpenGL do tworzenia dynamicznych, trójwymiarowych światów gier oraz efektów specjalnych. Przedstawia podstawy tworzenia aplikacji w systemie Windows, teorię grafiki trójwymiarowej, ale główny nacisk kładzie na prezentację funkcjonalności OpenGL. Jednak autor nie poprzestał na opisie. Sama biblioteka nie wystarcza do stworzenia gry. Opisane zostały także niezbędne programiście elementy biblioteki DirectX pozwalające na wzbogacenie gry o dźwięk i wygodne sterowanie.



Książka przedstawia:



 Podstawy programowania w Windows, funkcje WGL

 Podstawy teorii grafiki trójwymiarowej

 Maszynę stanów OpenGL i podstawowe elementy grafiki

 Przekształcenia układu współrzędnych i macierze OpenGL

 Kolory i efekty związane z oświetleniem

 Mapy bitowe i tekstury w OpenGL

 Listy wyświetlania i tablice wierzchołków

 Bufory OpenGL

 Krzywe, powierzchnie i powierzchnie drugiego stopnia

 Sposoby tworzenia efektów specjalnych

 Interfejs DirectInput

 Wykorzystanie DirectX Audio

 Trójwymiarowe modele postaci



"Osobiście pojawienie się tej książki przyprawia mnie o dreszcz emocji. Po raz pierwszy programiści otrzymują książkę poświęcona programowaniu gier za pomocą OpenGL. Jeśli nawet nie wiążesz swojej kariery zawodowej z tworzeniem gier komputerowych, to lektura tej książki pomoże Ci lepiej zrozumieć technologię, która wykorzystywana jest do tworzenia współczesnych gier, a także zdobyć umiejętności, które mogą być przydatne w innych dziedzinach programowania" -- Mark J. Kilgard, NVIDIA Corporation. Autor "OpenGL Programming for the X Window System" oraz pakietu OpenGL Utility Toolkit (GLUT)

Książka "OpenGL Programowanie gier + CD"
Hawkins Kevin, Astle Dave