OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D - Ganczarski Janusz

OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D

4.00 Oceń książkę!

Autor: Ganczarski Janusz

Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788328301931
EAN: 9788328301931
Format: 235 x 165 x 25
Oprawa: Miękka
Stron: 552
Data wydania: 2015
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
37.97
książka
89.00zł
książka
66.99zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
OpenGL na scenę!

  Podstawy OpenGL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki
  Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu
  Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie

Darmowa biblioteka OpenGL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D.

Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w OpenGL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury. Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj OpenGL i zachwyć świat swoimi grafikami!

  Co to jest OpenGL?
  Historia i perspektywy OpenGL
  Pierwszy program
  Rzutowanie i transformacje
  Cieniowanie i oświetlenie
  Tekstury i antyaliasing
  Zaawansowane przekształcanie geometrii
  Cienie
  Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni
  Rozszerzenia
  Macierze i wektory
  Język GLSL

Wykreuj swój świat z OpenGL!

Książka "OpenGL Podstawy programowania grafiki 3D"
Ganczarski Janusz