W publikacji omoacute;wiono te aspekty zmian w zachowaniach konsumentoacute;w, ktoacute;re są bliskie idei zroacute;wnoważonego rozwoju i zroacute;wnoważonej konsumpcji. Ukazano nowe zjawiska w konsumpcji i zachowaniach wspoacute;łczesnych konsumentoacute;w.
Szczegoacute;łowej analizie poddano takie zagadnienia jak:
Książka zawiera przegląd najnowszej światowej literatury w zakresie konsumpcji i zachowań konsumentoacute;w oraz wyniki badań prowadzonych przez autoroacute;w. Zawarte w niej pogłębione analizy zjawisk rynkowych i podejmowanych przez konsumentoacute;w decyzji w sferze konsumpcji będą bardzo przydatne dla menedżeroacute;w oraz pracownikoacute;w działoacute;w sprzedaży i marketingu z branży zaroacute;wno handlowej, jak i usługowej i produkcyjnej, mogą bowiem stać się podstawą do budowania skutecznych strategii marketingowych dla ich firm. Publikacja jest roacute;wnież cennym źroacute;dłem informacji dla pracownikoacute;w naukowych, doktorantoacute;w i studentoacute;w badających problemy wspoacute;łczesnej ekonomii.
Autorzy są pracownikami Katedry Badań Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Do ich zainteresowań badawczych należą takie zagadnienia jak: zachowania konsumentoacute;w oraz oddziaływanie na nie czynnikoacute;w o zroacute;żnicowanym charakterze, w tym ekonomicznych, politycznych i społeczno-kulturowych, specyfika zachowań na roacute;żnych rynkach branżowych, struktura i poziom konsumpcji oraz jej przemiany, poziom życia i jego uwarunkowania, ochrona interesoacute;w konsumentoacute;w na rynku.
Książka "Oficyna. Zachowania konsumentów. Procesy unowocześniania konsumpcji"