Oficyna. Jak wykreować sukces uczelni. Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku edukacyjnym - Tomasz Maliszewski

Oficyna. Jak wykreować sukces uczelni. Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku edukacyjnym

4.00 Oceń książkę!

Autor: Tomasz Maliszewski

Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
ISBN: 9788326481345
EAN:
Format: 176 x 250
Oprawa: miękka
Stron: 232
Data wydania: 2015-05-14
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
69.00
książka
73.47zł
Książka w Twoim domu w ciągu 48h

Książka odpowiada na ważne pytania związane ze wspoacute;łczesnym rynkiem edukacyjnym w Polsce:

  • W jaki sposoacute;b szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną?
  • Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie głoacute;wną rolę i w jakich strategicznych obszarach?
  • Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian?
  • Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach?

Autor opisuje w niej wszystkie najważniejsze koncepcje przewagi konkurencyjnej. Prezentuje szanse i zagrożenia dla uczelni wyższych. Omawia procesy zachodzące na międzynarodowym rynku edukacyjnym, m.in.: otwieranie się tego rynku, nasilanie się procesoacute;w umiędzynarodowienia, napływ funduszy europejskich, globalizację gospodarki, jak roacute;wnież realizację Procesu Bolońskiego. Wyjaśnia, na czym polegają zmienione oczekiwania wobec szkoacute;ł wyższych i ich przekształcenia instytucjonalne zachodzące pod wpływem presji ze strony otoczenia konkurencyjnego. Efektem tych rozważań jest pytanie o model wspoacute;łczesnej szkoły wyższej: uniwersytet "humboldtowski" czy "przedsiębiorczy".

Szczegoacute;łowej analizie poddaje takie obszary funkcjonowania szkolnictwa wyższego, jak wymiar instytucjonalny szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej oraz działania marketingowe mające na celu budowanie wizerunku uczelni.

Książka "Oficyna. Jak wykreować sukces uczelni. Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku edukacyjnym"
Tomasz Maliszewski