Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne - Szpyt Kamil

Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne

4.00 Oceń książkę!

Autor: Szpyt Kamil

Wydawnictwo: C.H. Beck
ISBN: 9788381280204
EAN: 9788381280204
Format: 230 x 140 x 46
Oprawa: Twarda
Stron: ...
Data wydania: 2018
Gdzie kupić tanią książkę?
książka
187.47
Książka w Twoim domu w ciągu 48h
Prezentowana publikacja to wybitna praca doktorska dotycząca tematyki obrotu dobrami wirtualnymi w grach komputerowych, która wygrała II Ogólnopolski Konkurs im. Profesora Zbigniewa Radwańskiego. Została także wyróżniona przez Wydział Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego.

Publikację podzielono na sześć rozdziałów:

W rozdziale I zawarto zarówno zarys historii powstania i rozwoju gier komputerowych oraz samego zjawiska wirtualności, jak również stosunkowo rozległe rozważania dotyczące zastosowanych w publikacji pojęć.

Rozdział II poświęcono zagadnieniu prawnej kwalifikacji dóbr wirtualnych na gruncie obowiązujących przepisów prawa.

W rozdziale III dokonano analizy instrumentów obrotu dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Badania podjęte w niniejszym rozdziale zostały ukierunkowane przez wnioski płynącej z poprzedniego rozdziału, wskazującego na potrzebę znowelizowania przepisów prawnych w kierunku uregulowania sytuacji prawnej dóbr wirtualnych, jako odrębnego przedmiotu obrotu.

W rozdziale IV zaprezentowano zagadnienie odpowiedzialności stron w obrocie dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Omówiono w nim kwestię odpowiedzialności kontraktowej i deliktowej stron umów zawieranych w ramach obrotu dobrami wirtualnymi z tytułu naruszenia zobowiązań.

W rozdziale V przeanalizowano zagadnienie obrotu dobrami wirtualnymi w kontekście ustalania prawa właściwego oraz jurysdykcji sądowej dla potencjalnych przyszłych sporów sądowych.

W rozdziale VI zaprezentowano wnioski płynące w przeprowadzonej w poprzednich częściach analizy, jak również postulaty de lege ferenda, które - w założeniu - powinny usprawnić i poniekąd "sformalizować" obrót dobrami wirtualnymi w Polsce.

W publikacji występują także liczne odwołania do systemów prawnych innych państw oraz rozstrzygnięć judykatury.

Publikacja adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych prezentowaną tematyką.

Książka "Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne"
Szpyt Kamil